Wednesday, February 25, 2015

ဤေရးသားခ်က္ကို အစမွ အဆုံးဖတ္ၾကည့္လွ်င္ သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မယ္။

အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒျပင္ဆင္ေရးလွဳပ္ရွားမွဳအေပၚ အမ်ဳိးမ်ဳိး စြပ္စြဲ ေသြးထိုး လိမ္ညာေျပာဆိုေနၾကမွဳမ်ား သိသာျမင္သာေစရန္အတြက္ ဤေရးသားခ်က္ကို အစမွ အဆုံးဖတ္ၾကည့္လွ်င္ သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မယ္။

(ကုိယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးအနာဂတ္တိုးတက္လာဖို႔ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ပညာေရးဥပေဒကို ဘာသာေရးနဲ႔ သက္ဆိုင္သေယာင္ေယာင္ ေရာေထြးေအာင္ ဖန္တီးၿပီး ဒီပညာေရးဥပေဒၾကမ္း အတည္မျဖစ္ေအာင္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရး အခုလိုပဲ နိမ့္ၿမဲ နိမ့္က်ေနေအာင္၊ အာဏာရွင္ေတြအလိုက် ပညာတတ္ေတြ ေပၚထြန္းမလာေအာင္ ေအာက္လမ္းနည္းေတြသံုးၿပီး ကန္႔ကြက္ေနၾကတဲ့၊ ဆႏၵျပဖို႔ စီစဥ္ေနၾကတဲ့ အာဏာရွင္လက္ကိုင္တုတ္ေတြ၊ ဥပေဒကိုေတာင္ ေသခ်ာမဖတ္ဘူးတဲ့ မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္ေတြလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဒီစာကို ဖတ္ပါ)။

မဘသႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရးဆိုသူမ်ားသည္ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ မကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ မြတ္စလင္ကုလားမ်ားႏွင့္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား လက္ထပ္ျခင္းကို တားဆီး ပိတ္ပင္သင့္ေၾကာင္း လံႈ႕ေဆာ္ခဲ့သည္။ လူမ်ိဳးျခားကို ယူေသာ္ မ်ိဳးပြါးလွ်င္ တႏိုင္ငံလုံး ကုလားျပည္ ျဖစ္လိမ့္မည္ ဟူ၍၎၊ ကုလားမယားဟု ပုတ္ခတ္၍၎ ေဟာေျပာၾကသည္။ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးကို ယူလိုေသာ ဘာသာျခား (ကုလား) ကို ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္ ကူးေျပာင္းေစမည့္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အခ်င္းခ်င္း လက္ထပ္ျခင္းကိုသာ ခြင့္ျပဳမည့္ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကို ေတာင္းဆိုေသာ လက္မွတ္ထိုးရန္ လူအမ်ားကို လွည့္လည္ စည္းရုံးခဲ့သည္။ မေထာက္ခံသူမ်ားကို အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္အျဖစ္ ေၾကညာခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ကာ အပုဎ္ခ် တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။

ဦးသိန္းစိန္အစိုးရသည္ ဘာသာျခား (ကုလား) က ဘာသာကူးေျပာင္းရန္ မလိုပဲ လက္ထပ္ခြင့္ ရွိေသာ ဥပေဒကို ေရးဆြဲျပီး လႊတ္ေတာ္သို႕ တင္ျပအခါ ကန္႕ကြက္ရမည့္အစား ေရငံုႏွုတ္ပိတ္ခဲ့သည္။ လက္မွတ္ထိုးေသာ ျပည္သူ ၁. ၃ သန္းေက်ာ္ မ်က္ႏွာကို မေထာက္ညွာပဲ အစိုးရ၏ လိမ္လည္မႈကို အလိုတူ အလိုပါ လက္ခံခဲ့သည္။ ဤသို႕ အမ်ိဳးသားေရး အေရျခံုကာ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္ခဲ့ေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ မဘသ အမ်ိဳးသားေရးဆိုသူ အေရျခံုမ်ားကို မယံုၾကည္သင့္ျပီ။ ျပည္သူမ်ားအၾကား စိတ္ဝမ္းကြဲေအာင္ ေမွာက္ခ်ည္ လွန္ခ်ည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံု ေသြးထိုးေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

“ေလးပြင့္ဆိုင္ေရးဆြဲေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္း အေပၚ ေဝဖန္မႈမ်ားကို သုံးသပ္ျခင္း”

ေလာကမွာ သစၥာတရား ေခါင္းပါးျပီး မုသားဝါဒီေတြ ၾကီးစိုးေနတာ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရင္ လူမပီသဘူးလို႕ ခံစားမိတယ္။ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေျပာရရင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ အေလာင္းေတာ္ဘဝ ၄ သေခၤ်နဲ့ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရီမီ ျဖည့္ဆည္းရာမွာ အမွန္စကားကိုသာ အျမဲဆိုတယ္။ အဲဒီပါရမီဟာ အမွန္တရားျဖစ္ေသာ သစၥာေလးပါးကို ထိုးထြင္းသိျမင္ေစတာပဲ။ ဒီေတာ့ လိမ္ညာစကားဆိုျခင္းဟာ မဂ္တရား ဖိုလ္တရား နိဗၺာန္တံခါး ပိတ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လိမ္ေျပာသူ နိဗၺာန္ မရ။ အမွန္တရားကို ေဖာ္ထုတ္သူေတြဟာ ပါရမီျဖည့္တာပဲ။ အမွန္ေျပာသူဟာ သစၥာတရားသို႕ လားရာမ်ဥ္းတေျဖာင့္တည္းမွာ ရွိပါတယ္။

ေလာကမွာ ပညာဟာ အျမတ္ဆုံးပါ။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဆိုျပီး ပညာဟာ အထြဋ္အထိပ္ ျဖစ္သလို အသိပညာ၊ အတတ္ပညာရပ္ေတြ သင္ၾကားဆည္းပူးမႈဟာ ေရႊအိုးထက္ တန္ဖိုးရွိပါတယ္။ ပညာေရႊအိုး လူမခိုးဆိုသလို ဘူဒိုဇာနဲ့ ျဖိဳလို႕မရတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ့ ရတနာတြင္းေတြပါ။ ဒီကေန႕ ျမင္ေတြ႕ေနရတာေတာ့ အင္မတန္ ႏွလုံးနာစရာ ေကာင္းပါတယ္။ အႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ (ရာစုတဝက္) တိုင္ နိမ့္က်ပ်က္စီးေနတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ့ ပညာေရးစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႕ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြရဲ့ သက္စြန္႕ၾကိဳးပမ္းမႈၾကီးကို မုသားဝါဒီေတြက ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဘာသာေရးအမည္နာမကို အသုံးခ်ျပီး ဖ်က္ဆီးေနၾကပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိနဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ေဒါသကို ဆြေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုလိမ္ညာမႈေတြကို ေက်ာင္းသားမ်ားက မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ရင္း အျငင္းပြါးရာက ေက်ာင္းသားနဲ့ ဘုရားသား ရန္မီးပြါးမယ့္ အကြက္ပါ။ လႊတ္ေတာ္က အခ်ိန္ဆြဲ ကလိမ္ကက်စ္လုပ္ရင္ ရန္ကုန္ကို ခ်ီတတ္လာမယ့္ ေက်ာင္းသားထုကို သံဃာထုနဲ့ တားဖို႕ အစီအမံပါ။ ဒီလို လံႈ႕ေဆာ္ေသြးထိုးဖို႕ သပိတ္ရပ္တန္႕ေနေစဖို႕ အခ်ိန္ကာလတခုကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပျပီး ဝယ္ယူခဲ့ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္သမားေတြက မူလအမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို လႊတ္ပစ္လိုက္ျပီလို႕ ဝါဒျဖန္႕ပါတယ္။ ျပင္ဆင္မႈ amendent ဆိုတာ မူလ original ဥပေဒၾကီးကို အမိႈက္ဘုံးထဲ ပစ္ထည့္လိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အိမ္ျပင္တာ အိမ္ျဖိဳခ်တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီေလာက္ တုံးေနသူေတြ ရွိေနလို႕ ပညာေရးျပဳျပင္သင့္ျပီလို႕ ေတာင္းဆိုတာ လြန္အံ့မထင္၊ ေျပာရရင္ အႏွစ္၂၀ေလာက္ ေနာက္က်ေနပါေသးတယ္။

အစိုးရနဲ့ ၄ ပြင့္ဆိုင္ ေဆြးေႏြးပြဲမွာ တခ်က္ခ်င္း အေၾကအလည္ ညွိႏိႈင္းျပီးမွ ဥပေဒျပင္ဆင္မႈကို အတူတကြ ေရးဆြဲခဲ့ၾကတာပါ။ ေက်ာင္းသားခ်ည္း ေရးဆြဲတဲ့ ဥပေဒၾကမ္း၊ NNER ေရးဆြဲတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းလို႕ အစိုးရရဲ့ ေရးသားခ်က္ေတြဟာ တာဝန္မဲ့ စကားပါ။ ကိုယ္စားျပဳျခင္း၊ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြး အေျဖရွာျခင္း၊ အားလုံးသေဘာတူမႈကို ရယူျခင္းဆိုတဲ့ စားပြဲဝိုင္းယဥ္ေက်းမႈကို သူတို႕ကိုယ္၌က အေလးအနက္ထားျခင္း မရွိတာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီအျပင္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ အေျခခံဥပေဒ တည္ဆဲဥပေဒေတြနဲ့ ကိုက္ညီမႈရွိမရွိ "ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ရုံး" မွာ စိစစ္ခံဖို႕ ေပးပို႕ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းဆရာ ဆရာမေတြကို ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္ေပးဖို႕က က်န္ဝန္ထမ္းစည္းမ်ဥ္းကို အရင္ ျပင္သင့္တယ္၊ လႊတ္ေတာ္က ဥပေဒၾကမ္းကို သမတလက္မွတ္ထိုးရန္ မလိုပဲ အတည္ျဖစ္တယ္ .. ဆိုတာေလာက္ပဲ အၾကံျပဳထားျပီး က်န္အခ်က္ေတြဟာ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၊ တည္ဆဲဥပေဒေတြနဲ့ ကိုက္ညီတယ္လို႕ မွတ္ခ်က္ျပန္လာပါျပီ။ ျပန္ၾကားေရးဝန္ၾကီး ဦးရဲထြဋ္ ေဖ့ဘုတ္မွာ အဆိုပါ "ျပည္ေထာင္စု ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ရုံး" မွတ္ခ်က္မ်ားကို တင္ခဲ့ျပီး နာရီပိုင္းအတြင္း ျဖဳတ္ခ်သြားပါတယ္။

ေက်ာင္းသားမ်ားက အခ်က္ (၁၁) ပါ ဆႏၵသေဘာထားက အမွတ္စဥ္ (၇) မွာ "တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘာသာစကားလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ မိခင္ဘာသာစကား အေျချပဳ ဘာသာစကားစံု ပညာေရးစနစ္ကို အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္းျပဌာန္းရန္" ဟု အတိအက် ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ "တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား" ဆိုတဲ့ စကားရပ္ဟာ အလိုလို ေျဖရွင္းျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ (မုသားဝါဒီတို႕က ကုလားကို တိုင္းရင္းသား သတ္မွတ္ေနၾကသေလာ?)

အဆိုပါ တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ ရည္ရြယ္တဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ အမွတ္စဥ္ (၇) ႏွင့္ အညီ ေလးပြင့္ဆိုင္က ေရးဆြဲထားေသာ ျပဒါန္းထားတဲ အခန္း (၄ - င ) မိခင္ဘာသာစကား "အသုံးျပဳ" သင္ၾကားခြင့္ဆိုတာ ထပ္မံရွင္းေအာင္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

မိခင္ဘာသာစကားကို အတင္းအၾကပ္ သင္ေပးဖို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းရင္းသားစကား လႊမ္းမိုးတဲ့ ေဒသ၊ ျမိဳ႕နယ္ေတြမွာ ကေလးေတြဟာ သူတို႕တိုင္းရင္းဘာသာစကားကို "အသုံးျပဳ" ျပီး သင္ၾကားမွ နားလည္ႏိုင္မွာပါ။

က်ေနာ္တို႕ ကိုယ္ခ်င္းစာၾကည့္ပါ။ အထက္တန္း Science သမားေတြ ပိုသိမွာေပါ့။ ေဆးေက်ာင္း၊ စက္မႈေက်ာင္းမွာ အဂၤလိပ္လို ေျပာဆိုျပီး သင္ၾကားသလား? စာအုပ္ထဲမွာ အဂၤလိပ္လို အေၾကာင္းအရာကို ျမန္မာလို ေျပာျပီး သင္ေနတာ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ အဂၤလိပ္စာ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ ဒီစာေတြကို က်က္မွတ္ရတာ ခက္ခဲပါတယ္။ English ဝါက်အတိုင္း ၏သည္မလြဲ က်က္ေနၾကေတာ့ စာထဲက သေဘာတရားကို ထိထိမိမိ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈ က်ဆင္းလာပါတယ္။ အလြတ္က်က္ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြမွာ က်ေနာ္တို႕ထက္ ပိုျပီး ခက္ခဲမွာပါ။ ဒီခက္ခဲမႈဟာ တိုင္းရင္းသား ဖြံ႕ျဖိဳးတိုးတက္ေရးကို မ်ားစြာထိခိုက္ပါတယ္။ မုသားဝါဒီတို႕က တိုင္းရင္းသားေတြက သူတို႕နားလည္တဲ့ မိခင္ဘာသာစကားနဲ့ ဘာသာျပန္ျပီး သင္မယ္ဆိုတာ ဘာလို႕ အလိုမက် ျဖစ္ေနတာလဲ။

ပီးေတာ့ ဒီဥပေဒက အေျခခံ မူေတြပါ။ အေျခခံ မူေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕ ေနာက္ထပ္ "နည္းဥပေဒေတြ" ေရးဆြဲရပါဦးမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဆရာ၊ ဆရာမ လိုအပ္ခ်က္၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ စတဲ့ အခ်က္ေတြကို ေရးဆြဲရဦးမွာပါ။ ဒါၾကီးကို ေန႕ခ်င္းညခ်င္း ရာႏွုန္းျပည့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ တိုင္းျပည္ရဲ့ Resource အေနအထားအရ ႏွစ္ရွည္ေဆာင္ရြက္ရမယ့္ Master Plan ပါ။ ပညာေရးစနစ္တခုဟာ အနည္းဆုံး အႏွစ္ ၂၀ ၾကာရွည္ပါတယ္။

မုသားဝါဒီတို႕က ဒီအခ်က္ကို ဖုံးကြယ္ျပီး လက္ရွိ Resource ကို ေထာက္ျပျပီး မျဖစ္ႏိုင္လို႕ ဘူးခံေနၾကတာပါ။ လက္ရွိ Resource အေနအထားနဲ့ ေန႕ခ်င္းညခ်င္း ဘာမွ လုပ္လို႕ မရဘူး။ အဆင့္ျမင့္ဆရာေတြ ေရးတဲ့ စာေမးပြဲေမးခြန္းေတြ၊ ေက်ာင္းစာအုပ္ေတြမွာေတာင္ အမွားမွားအယြင္းယြင္းနဲ့ပါ။ ဘာသားစကားကြၽမ္းက်င္တဲ့ ေဒသခံ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝတဲ့ ဆရာဆရာမေတြကို ေန႕ခ်င္းညခ်င္း ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္ခဲ့လို႕လား? ။

ျပီးေတာ့ ျမန္မာစာကို လုံးဝ အမိႈက္ဘုံးထဲ ပစ္ထည့္လိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပုဒ္မ င-ခခ မွာ ျမန္မာနဲ့ အဂၤလိပ္ကို သင္ကို သင္ရမယ္ လို႕ ျပဌါန္းထားပါတယ္။

ေနာက္တခ်က္က ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္း လြတ္လပ္စြာ စီမံ ခန္႕ခြဲခြင့္။ ဒီေက်ာင္းမွာ ဒီလိုသင္တာ မၾကိဳက္ရင္ မတက္ပဲ တျခားေက်ာင္းမွာ တက္ေပါ့။ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ့ကလဲ သူ႕ေက်ာင္းေဟာင္းေလာင္း ျဖစ္မွာ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္မခံဘူး။ ေဒသဝန္းက်င္နဲ့ သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ လုပ္မွ ေက်ာင္းသားရွိမွာေပါ့။

ရန္ကုန္ကို ျပံုတိုးမွာေပါ့ ဆိုတာလဲ လူဖ်င္းေတြး ေတြးတာပါ။ ဘာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ကို ေက်ာင္းသားေရာ၊ ဆရာေရာ ျပံုတိုးေနၾကသလဲ Root Cause ဆန္းစစ္ျပီး ျပဳျပင္ရမွာပါ။ ဝင္ေပါက္ပိတ္ထားတာ ျပသနာ ေျဖရွင္းနည္း မဟုတ္ပါဘူး။

တကၠသိုလ္မွာလဲ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားကို စိစစ္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိသလို၊ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသားကလဲ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ေက်ာင္းကို ေလွ်ာက္ထားခြင့္ ရွိရမွာပါ။ က်ေနာ္တို႕တုံးက ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားက သတ္မွတ္ထားတဲ့ တိုင္းေဒသ/ျပည္နယ္ရွိ ေက်ာင္းကလြဲရင္ တျခားတကၠသိုလ္ကို ေလွ်ာက္ထားခြင့္ မရွိပါဘူး။ အိမ္ေထာင္စုဇယားေျပာင္းဦး ဘာဦးနဲ့ အလြန္ခက္ခဲပါတယ္။ တကၠသိုလ္တက္ဖူးသူတိုင္း ဒီအခ်က္ကို သိမွာပါ။ ေရြးခ်ယ္မႈက ႏွစ္ဦး ႏွစ္ဘက္လိုအပ္ခ်က္အေပၚ မူတည္ပါတယ္။ အခုက မုသားဝါဒီေတြက ေလွ်ာက္ထားျခင္းနဲ့ လက္ခံ/ခန္႕အပ္ျခင္းကို ဗလုံးဗေထြးနဲ့ လွည့္စားေျပာဆိုေနတာပါ။

“ဘာသာေရးနဲ့ ေသြးထိုးေနၾကတဲ့ ပုဒ္မခြဲ (ည) ကို ရွင္းလိုပါတယ္”

"အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒပုဒ္မ ၃၄ (စ်) ေနာက္တြင္ ပုဒ္မခြဲ (ည)ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖည့္စြတ္မည္ -

(ည) အျခားဘာသာေရးအဖြဲ့အစည္းမ်ားမွ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား "

ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား = ဆိုသည္မွာ သူငယ္တန္း၊ ပထမတန္း စတဲ့ ေက်ာင္းစာသင္ေပးတဲ့ ေက်ာင္းပါ။ ခရစ္ယာန္အဖြဲ့အစည္း၊ ဟိႏၵဴအဖြဲ့အစည္း၊ အစၥလမ္အဖြဲ့အစည္းက ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပထဝီ၊ သိပၸံစတဲ့ ဘာသာရပ္သင္ၾကားေသာ ေက်ာင္းအမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းပညာရပ္ဘာသာေတြကို သင္တာကို ေျပာတာပါ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာတရား၊ အစၥလာမ္ဘာသာတရားကို သင္တာကို ေျပာတာ မဟုတ္ပါဖူး။ မုသာ၀ါဒီ တိုက္ခိုက္လိုသူေတြက ဘာသာဆိုတာနဲ ့ ပညာရပ္ဘာသာနဲ ့ ဘာသာတရားကို ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျပီး ဘာသာေရးပဋိပကၡအျဖစ္ ဖန္တီးဖို ့ ေျပာဆိုေနတာပါ။

ဘာသာေရးလြမ္းမိုးမႈ မရွိေစေရးကို ျပင္ဆင္ ပုဒ္မ (ဍ) မွာ " ပညာေရးသည္ ဘာသာေရး အဖြဲ့အစည္း၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ့အစည္းတို႕၏ လႊမ္းမိုးမႈ ကင္းလြတ္ရမည္ ၊ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္၊ ႏိုင္ငံေရးယံုၾကည္ခြင့္ႏွင့္ လူ႕ဂုဏ္သိကၡာကို တန္ဖိုးထားရမည္" လို႕ အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ဒီအျပင္ အခန္း (၄ - ဂ ) မွာ အမ်ိဳးသား သင္႐ိုးညြန္းတမ္းေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီ ဖြဲ့စည္းရန္ ပါရွိပါတယ္။ အမ်ိဳးသား သင္႐ိုးညြန္းတမ္းစံ သတ္မွတ္ခ်က္ကို ေက်ာ္လြန္ျပီး သင္ၾကားခြင့္ မရွိပါဘူး။ စည္းလြတ္ေဘာင္လြတ္ မရွိပါဘူး။ စည္းနဲ့ ေဘာင္နဲ့ အလြန္စနစ္က်ပါတယ္။

ပုဒ္မ - ၆၇ မွာ လြတ္လပ္ေရးရျပီးထဲက ဦးသိန္းစိန္အစိုးရအထိ တည္ရွိေနတဲ့ ပညာေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒေတြကို ဤဥပေဒနဲ့ မဆန္႕က်င့္လွ်င္ "ဆက္လက္" က်င့္သုံးဖို႕ ျပထားပါတယ္။

ပုဒ္မ ၆၈ (က)။ ဘာသာေရးကိုသာ သီးသန္႕သင္ၾကားေသာ ေက်ာင္းမ်ားသည္ ဤဥပေဒႏွင့္ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိရ - ဆိုရာမွာ ဥပေဒေဝါဟာရကို နားမလည္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျပီး ေသြးခြဲေနတာပါ။

ပုဒ္မ၃၄ (ည) မွာ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား လို႕ တိတိပပ ေဖာ္ျပထားျပီး ပုဒ္မ ၆၈ (က) ဟာ ဘာသာေရးေက်ာင္းကို ရည္ညြန္းတာပါ။ "ဘာသာေရးေက်ာင္း" နဲ့ "ပညာေရးေက်ာင္း" ေဝါဟာရ ႏွစ္ခု လုံးဝခြဲျခားထားပါတယ္။

ကဲ! ရွင္းပါတယ္ေနာ္။ မုသားဝါဒီေတြ လာျပီး သံေယာဇဥ္မကပ္ပါနဲ့။

တရုတ္ဘုရားေက်ာင္းမွာ တရုတ္စာသင္တာ၊ ဗလီမွာ ကုလားစာသင္တာေတြက ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအထိ ခြင့္ျပဳထားတာပဲ။ ဘာမဆိုင္ ညာမဆိုင္ ဗလီမွာ ဘာသာေရးစာသင္တာနဲ့ ဆြဲကပ္ျပီး ေစာဒကတတ္တာ လုံးဝ မ႐ိုးသားဘူးပဲ ဆိုခ်င္တယ္။ အဲဒါက သာသနာေရးေအာက္မွာ အက်ဳံးဝင္သြားျပီ။ ေျပာခ်င္ရင္ ဦးသိန္းစိန္ရဲ့ သာသနာေရးဝန္ၾကီးဌာန စည္းမ်ဥ္းကို ျပင္ေပးဖို႕ သြားေျပာလွည့္။ မေျပာရဲရင္ ကိုယ့္လက္မ ကိုယ္စုပ္ျပီး ေဘးမွာ အသာေနစမ္းပါ (မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဆိုျပီး ဦးသိန္းစိန္က ဘာသာျခား ( ကုလား ) နဲ့ တရားဝင္လက္ထပ္ခြင့္ဥပေဒကို ႏြားမရႊံပိတ္ ထုတ္ျပန္လိုက္တုံးက ဇက္ကေလးပု၊ လွ်ာေလးတစ္လစ္ျဖစ္သြားတာ မွတ္မိေနဆဲပဲေနာ္ ... ဟင္း ... ဟင္း )

အခု အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္တဲ့ဥပေဒၾကမ္းမွာ ပုဒ္မ ၃၆ရဲ႕ ပုဒ္မခြဲတစ္ခုအေနနဲ႔ (ည) အျခားဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ား ဆိုၿပီး အသစ္ထည့္သြင္းလိုက္ပါတယ္။ ဒါကိုပဲ အခ်ိဳ႕လူေတြနဲ႔ ဘာသာေရးအစြန္းေရာက္ေတြက ဘာသာေရးေက်ာင္းမွာ လြတ္လပ္စြာ ဖြင့္လွစ္ခြင့္ ရသြားသလိုမ်ိဳး ယူဆၿပီး အာရဗီေက်ာင္းေတြ မိႈလိုေပါက္လာလိမ့္မယ္ဆိုၿပီး စြပ္စြဲထားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ဥပေဒကို ေသခ်ာက်က်နန မဖတ္တဲ့သူေတြကလည္း ထပ္ဆင့္ျဖန္႔ေ၀ၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။

ရွင္းပါ့မယ္။

(၁) တျခားဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားဆိုတာက ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုက ကမကထျပဳၿပီး ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ ပညာေရးေက်ာင္းကို ဆိုလိုပါတယ္။ ပညာေရးေက်ာင္းဆိုတာက ပညာေရးကို သင္ၾကားပို႔ခ်တဲ့ေက်ာင္းကို ဆိုလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒရဲ႕ အခန္း(၁၄) ပုဒ္မ (၆၈) (က)နဲ႔ (ခ)မွာ ဘာသာေရးကိုသာ သီးသန္႔သင္ၾကားေပးေသာေက်ာင္းမ်ားသည္ ဤဥပေဒနဲ႔ သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိေစရ။ ျပည္တြင္းရွိ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႕မ်ားက ပုဒ္မ ၃၄၊ ပုဒ္မခြဲ (စ်) တြင္ အက်ံဳး၀င္ေသာေက်ာင္းမ်ားကို ဖြင့္လွစ္လိုလွ်င္ ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနတို႔က ထုတ္ျပန္သည့္ နည္းဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ၊ အမိန္႔၊ ညႊန္ၾကားခ်က္၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဆိုတာ ပါၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုက ပညာေရးေက်ာင္း ဖြင့္လွစ္တဲ့အခါမွာ ခြင့္ျပဳခ်က္မပါဘဲ လံုး၀ဖြင့္လွစ္လို႔ မရပါဘူး။

(၂) ေနာက္တစ္ခ်က္ စြပ္စြဲထားတာက ပုဒ္မ ၆၅ (ခ) ကိုပါ။ သက္ဆိုင္ရာေက်ာင္း သို႔မဟုတ္ ပညာေရးအဖြဲ႕အစည္းသည္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပုဂၢိဳလ္ သို႔မဟုတ္ တရား၀င္ အဖြဲဲ႕အစည္းမ်ား၏ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေငြ သို႔မဟုတ္ ပစၥည္းမ်ားကို စိစစ္လက္ခံႏိုင္သည္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ၾကည့္ၿပီး OIC က လာေထာက္ပံ့ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုၿပီး ေမးခြန္းထုတ္ထားတာ ေတြ႕ပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့ အဲဒီအခ်က္သာ မပါခဲ့ရင္ ျမန္မာႏို္င္ငံက ေက်ာင္းေတြဟာ ဘီလ္ဂိတ္က လာၿပီး လွဴလည္း လက္ခံခြင့္မရွိ၊ ကုလသမဂၢက လာလွဴလည္း လက္ခံခြင့္မရွိ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ OIC တစ္ခုတည္းကို စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႔ေနတာနဲ႔ပဲ ကိုယ့္ႏို္င္ငံက ေက်ာင္းေတြ ႏို္င္ငံတကာအကူအညီ ေထာက္ပံ့မႈ ရယူႏိုင္ခြင့္ကို ပိတ္ပင္သလို ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ဥပေဒမွာ တရား၀င္အဖြဲ႕အစည္းလို႔ ေရးသားထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တကယ္လို႔ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခုဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏို္င္ငံရဲ႕ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈကို ပ်က္ျပားေအာင္ ၀င္လုပ္ေနၿပီဆိုရင္ အခ်ိန္မေရြး တရားမ၀င္အျဖစ္ ေၾကျငာလို႔ ရပါတယ္။ စိတ္ပူစရာမလုိပါ။

(၃) ေနာက္တစ္ခု စြပ္စြဲထားတာက ေဒသခံဘာသာစကားနဲ႔ သင္ၾကားခြင့္ျပဳလိုက္ရင္ ရခိုင္ျပည္နယ္လိုမ်ိဳးဆို ဘဂၤါလီဘာသာစကားနဲ႔ သင္ၾကားခြင့္ရသြားလိမ့္မယ္ဆိုၿပီး ေသခ်ာနားမလည္ဘဲ စြပ္စြဲထားတာပါ။ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒထဲမွာ ေဒသခံဘာသာစကားဆိုတာ လံုး၀မပါပါဘူး။ မိခင္ဘာသာစကားဆိုၿပီးေတာ့ပဲ ပါပါတယ္။

မိခင္ဘာသာစကားဆိုတာ အားလံုး နားလည္ထားတဲ့အတိုင္း တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးတစ္ခုခုရဲ႕ သူတို႔ရဲ႕ဘာသာစကားကိုပဲ ဆိုလိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဂၤါလီဟာ တိုင္းရင္းသားမဟုတ္တဲ့အတြက္ ဘဂၤါလီဘာသာစကားနဲ႔ သင္ၾကားခြင့္ဆိုတာ ျဖစ္လာႏိုင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါဘူး။ ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ခ်ရခ်င္ရင္ ဥပေဒထဲမွာ မိခင္ဘာသာစကားဆိုသည္မွာ..ဆိုတဲ့ ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ိဳး ထည့္သြင္းေပးဖို႔ လႊတ္ေတာ္ဆီ အႀကံေပးသင့္ပါတယ္။ (လက္ရွိ မူၾကမ္းထဲမွာ အဲဒီလို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ မပါေသးပါ)။ အခ်ိဳ႕က မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔ သင္ၾကားခြင့္ျပဳမယ္ဆိုရင္ အဆင္ေျပမွာ မဟုတ္ေလာက္ဘူးဆိုၿပီး ေ၀ဖန္တာမ်ိဳးလည္း ေတြ႕ပါတယ္။ ဒါအတြက္ ပုဒ္မ ၂၂(င)(ကက) မွာ ပါၿပီးသားပါ။ "မိခင္ဘာသာစကားကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳရန္အတြက္ ေက်ာင္းအလိုက္ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွ ဆံုးျဖတ္ခြင့္ရွိသည္" ဆိုၿပီး ဥပေဒၾကမ္းမွာ ေရးထားပါတယ္။ သူတို႔မွာ မိခင္ဘာသာစကားနဲ႔ သင္ရိုးမရွိရင္ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕အေနနဲ႔ဆံုးျဖတ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

(၄) ေနာက္ ပုဒ္မ ၁၈ပါ။ "ပညာေရးသည္ ဘာသာေရးအဖြဲ႕အစည္း ႏို္င္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းတို႔၏ လႊမ္းမိုးမႈမွ ကင္းလြတ္ရမည္။ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ႏွင့္ ႏို္င္ငံေရးယံုၾကည္ခြင့္ႏွင့္ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာကို တန္ဖိုးထားရမည္။" ဆိုၿပီး ဥပေဒမွာ ေရးထားပါတယ္။

ဒီေလာက္ေကာင္းတဲ့အခ်က္ကို လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ေလး ျမင္လိုက္တာနဲ႔ အစြန္းေရာက္ေတြက အေတာ္ေလး ေၾကာက္သြားပံုရပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္က ဒီပညာေရးဥေပဒၾကမ္းေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျခခံဥပေဒမွာကတည္းက လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ေပးထားၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္စြာကိုးကြယ္ခြင့္ကို ပိတ္ပင္တားဆီးတာဟာ အစြန္းေရာက္ႏိုင္ငံေတြပဲ ပိတ္ပင္တားဆီးေလ့ ရွိပါတယ္။

နိဂံုးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရးအနာဂတ္တိုးတက္လာဖို႔ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ ပညာေရးဥပေဒကို ဘာသာေရးနဲ႔ သက္ဆိုင္သေယာင္ေယာင္ ေရာေထြးေအာင္ ဖန္တီးၿပီး ဒီပညာေရးဥပေဒၾကမ္း အတည္မျဖစ္ေအာင္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရး အခုလိုပဲ နိမ့္ၿမဲ နိမ့္က်ေနေအာင္၊ အာဏာရွင္ေတြအလိုက် ပညာတတ္ေတြ ေပၚထြန္းမလာေအာင္ ေအာက္လမ္းနည္းေတြသံုးၿပီး ကန္႔ကြက္ေနၾကတဲ့၊ ဆႏၵျပဖို႔ စီစဥ္ေနၾကတဲ့ အာဏာရွင္လက္ကိုင္တုတ္ေတြ၊ ဥပေဒကိုေတာင္ ေသခ်ာမဖတ္ဘူးတဲ့ မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္ေတြ ရပ္တန္႔က ရပ္ဖို႔ သင့္ၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ပါတယ္။

(ေရးသားသူ - အဲ မြန္ ဒယား)။

No comments: