တစ္ေပါက္ေပါက္ တစ္ေပါက္ဖာပါ ေျပာတဲ့ နအဖ၀န္ႀကီးခ်ဴပ္ သိန္းစိန္။
အင္မတန္ေခ်ာ္တဲ့ နအဖ၀န္ႀကီးခ်ဴပ္ သိန္းစိန္ပါ။ မွတ္သားေလာက္စရာ စကားမ်ားကို မွာႀကားေနတာ အခုလည္း ေနာက္ထပ္မွာႀကားပါေသးတယ္။
ရန္ကုန္-ပုသိမ္လမ္းကို ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ဖို ့အတြက္တဲ့ လမ္းေတြကို တစ္ေပါက္ေပါက္ တစ္ေပါက္ဖာစနစ္နဲ ့ ျပဳျပင္ဖို ့ မွာႀကားပါတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဴပ္ေနတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဴပ္အဆင့္ ေနရာယူထားသူတစ္ဦးက လမ္းညြန္ေျပာႀကားလိုက္တဲ့ စကားက နအဖေတြရဲ ့အရည္အခ်င္းေရာ၊ နအဖေတြရဲ ့ စီမံခန္ ့ခြဲမွဳေတြကိုေရာ၊ နအဖလက္ေအာက္က တိုင္းျပည္ရဲ ့အေျခအေနကိုေရာ တစ္ခါတည္း ျမင္သာေအာင္ မီးေမာင္းထိုးျပလိုက္တာပါဘဲ။
နအဖေခာတ္မွာ ေန ့ျမင္ညေပ်ာက္ဆိုသလို ဟုတ္ျပီးဆိုျပီ တာ၀န္ေပးခိုင္းေစလိုက္တဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဴပ္အသီးသီးထဲမွာေတာ့ သိန္းစိန္က အခ်ာဆုံး အညံ့ဆုံးလို ့ေျပာရေတာ့မွာဘဲ။
နအဖအုပ္ခ်ဴပ္ေရးစနစ္ ဘယ္ေလာက္ညံ့ဖ်င္းေႀကာင္း ေျပာလိုက္တဲ့ စကားက သက္ေသျပလိုက္တာမွ ေပၚတင္ႀကီးလို ့ ေျပာရမွာပါ။ လမ္းေတြျပင္ရမယ့္ ၀န္ထမ္းေတြေတာ့ ဒုကၡေရာက္ေတာ့မွာပါဘဲ။
လမ္းမေတြရဲ ့သေဘာသဘာ၀အရ ေပါက္ေနတဲ့ေနရာေလာက္ကိုဘဲ တစ္ေနရာထဲ ကြက္ဖာရင္ နဂိုက ခင္းထားတဲ့ ကတၱရာတို ့၊ အဂၤေတေက်ာက္တို ့နဲ ့ ေနာက္ ဖာတဲ့ကတၱရာတို ့ အဂၤေတတို ့ မတူညီမွဳေႀကာင့္ေရာ၊ သံဂေဟဆက္သလို မဟုတ္တဲ့အတြက္ အဲ့ဒီဖာထားတဲ့ေနရာေတြက ေဘးနခမ္းေတြ ျပန္ျပီးပဲ့ထြက္ကုန္ျပီး အေပါက္ေတြ ျပန္ျဖစ္တတ္တယ္ဆိုတာ သိန္းစိန္ခင္မ်ာ နားမလည္ရွာဖူး။ ေနာက္ လမ္းေတြဟာ ဖာရာေတြနဲ ့ျဖစ္ျပီး လမ္းေကာင္းမြန္ခိုင္ခံ့မွဳဟာ ေရရွည္မခံဖူး၊ လမ္းေတြမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ စံခ်ိန္မွီ အရည္အေသြးမရွိလို ့ ယာဥ္တိုက္မွဳေတြျဖစ္ပြားေစဖို ့ ပံ့ပိုးေပးေနတယ္ဆိုတာ သိန္းစိန္တစ္ေယာက္ ဦးေႏွာက္မရွိ ပညာမရွိ အေတြးအေခၚမရွိလို ့ မသိရွာဘဲ ပါးစပ္ထဲေတြ ့တဲ့ အလုံးနဲ ့ ဟုတ္ျပီဆိုျပီး ညြန္ႀကားေျပာႀကားလိုက္တာက ႀကားရသူတိုင္းအတြက္ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ဟာသတစ္ခုပါဘဲ။
သန္းေရွ ြတို ့ ေမာင္ေအးတို ့လက္ေအာက္ထြက္ဆိုေတာ့ ဒီလိုအရည္အခ်င္းဘဲ ရွိတယ္ဆိုတာ စကားထဲက ဇာတိျပလိုက္တာပါဘဲ။
ဖြံ ့ျဖဳိးတိုးတက္တဲ့ႏိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္ လမ္းေတြျပင္တာမ်ား ေန ့ခ်င္းအျပီး ျပင္ဆင္ႏိုင္တယ္။ လမ္းမႀကီးေတြ တစ္ခုလုံးကို ျပင္တဲ့ေနရာေတြမွာ သိန္းစိန္ေျပာသလို တစ္ေပါက္ေပါက္ တစ္ေပါက္ဖာသာလုပ္ေနရင္ ျပည္သူလူထုရဲ ့ သေဘာမက်မွဳကို ခံရရုံသာမက၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဂုဏ္သိကၡာပါ တစ္ျပားမွ က်န္မွာ မဟုတ္ဖူး။
လမ္းမေတြ ေပါက္ျပဲေနတာ၊ လမ္းအနိမ့္အျမင့္ မညီတာ၊ ယာဥ္တိုက္မွဳကို ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ လမ္းေျပျပစ္မွဳ မရွိတာေတြေႀကာင့္ဆိုရင္ အဲ့ဒီလမ္းမႀကီး တစ္ခုလုံးကို ေအာက္ေျခတစ္ခုလုံး ေတာက္ေလွ်ာက္ ခြာထုတ္ျပီး၊ ေျမႀကီးေတြ ညီေအာင္ျပန္ဖို ့၊ ျပီးရင္ ကတၱရာျပန္ခင္းလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ေနာက္ အဂၤေတေက်ာက္ျပားေတြ ခင္းထားတဲ့ လမ္းကို ျပန္ျပဳျပင္ရမယ္ ဆိုရင္လည္း၊ အဂၤေတေက်ာက္ျပားတစ္ခ်ပ္လုံးကို ဖယ္ထုတ္လိုက္ျပီး ေက်ာက္ျပားခ်ပ္အသစ္ေတြနဲ ့ အစားထိုးတာေတြ လုပ္ေလ့ရွိပါတယ္။
သိန္းစိန္ကို အႀကံေပးခ်င္ပါရဲ ့။ စက္မွဳတကၠသိုလ္မွာ ႏွစ္ေပါင္းေျမာက္ျမားစြာနဲ ့ ပညာကိုသင္ယူျပီးမွ လက္ေတြ ့ေလ့လာမွဳေတြနဲ ့ လမ္းတံတားေဆာက္လုပ္ေရးကို လုပ္ကိုင္ေနႀကတဲ့ ပညာတတ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားထံမွာ သြားေရာက္ျပီး ေအာက္က်ဳိ ့ခံကာ ေလ့လာသင္ယူပါဦးလို ့။
အရွင္ေမြးလို ့ ေန ့ခ်င္းႀကီးလာလို ့သာ ၀န္ႀကီးခ်ဴပ္ တက္လုပ္ေနတဲ့ သိန္းစိန္ကို ေျပာျပရမွာကေတာ့ လမ္းျပဳျပင္ေရးေတြတင္မက တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လိုအုပ္ခ်ဴပ္ရတယ္ဆိုတဲ့ ပညာေတြ၊ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ဆုိတာ ဘယ္လို အဆင့္အတန္းရွိရွိ သိကၡာရွိရွိနဲ ့ ကုိယ္ရဲ ့အရည္အခ်င္းကို ေဖၚက်ဴးတဲ့စကား တိုင္းျပည္ရဲ ့ဂုဏ္သိကၡကို ျမင့္မားေစမယ့္စကားမ်ဳိး ဘယ္လိုေျပာႀကားရတယ္ဆိုတဲ့ သိရေအာင္ တတ္ရေအာင္ အတတ္ပညာေတြ အသိပညာေတြကို အခ်ိန္ယူျပီး ေလ့လာဆည္းပူးပါဦးလို ့။
ႏို ့မဟုတ္ရင္ေတာ့ တပည့္မေကာင္း ဆရာ့ေခါင္းဆုိတာလိုဘဲ သန္းေရွ ြတို ့ ေမာင္ေအးတို ့ အမ်က္ေတာ္ထြက္လို ့ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ထဲ ပါသြားဦးမယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း မွတ္သားစကားေတြ မိန္ ့ေခြ်တတ္ေလ့ရွိတဲ့၊ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေျပာေလ့ရွိတဲ့ “ကုိေပါလို ့ အမ်ားေခၚတဲ့ ေပါခ်ာခ်ာ လူတစ္ေယာက္ရယ္” ဆိုတာ သိန္းစိန္တစ္ေယာက္ ခပ္ေပါေပါ ညံ့ဖ်င္းဖ်င္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္ ျပည္သူေတြရဲ ့ ႀသဘာေပး ကဲ့ရဲ ့ျခင္းကို ဆက္ခံေနရဦးမယ္ဆိုတာ အသိေပးလိုက္ပါတယ္။
(ဒီေအာက္ဘက္မွာ ေဖၚျပထားတဲ့ပုံကေတာ့ အျခားႏိုင္ငံေတြမွာ လမ္းေတြျပင္လို ့ရွိရင္ ပ်က္ေနတဲ့ တစ္ေပါက္ေလာက္ကို ကြက္မဖာဘဲ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပင္ဆင္ေနတာကို သိန္းစိန္ မျမင္ဘူးရင္ ျမင္ရေအာင္ ျပလိုက္ပါတယ္)။
No comments:
Post a Comment