Wednesday, July 7, 2010

နအဖကို ေရာသမေမႊေနသည့္ လူငယ္ ဟစ္(ပ္) ေဟာ့(ပ္) စတားမ်ား။















ဟစ္(ပ္) ေဟာ့(ပ္) စကားလံုးတုိင္းကို သူတို႔သိၾကသည္။ ေနပူထဲတြင္ ေခၽြးသံရႊဲရႊဲ၊ အက်ႌရင္ဘတ္ဟကြဲႏွင့္ လူငယ္မ်ား။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာမ်ား ကိုင္ထားၾက သည့္ မိန္းခေလးမ်ားမွာ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ေနပူဒဏ္မွ ကာကြယ္ႏိုင္မည့္ အရာမ်ားျဖင့္ မ်က္ႏွာကုိ ျခယ္သထားၾကသည္။

စိတ္လႈပ္ရွားမႈမ်ား ပိုျမင့္ တက္လာၿပီး သီခ်င္းစာသားမ်ားကို အတိုင္အေဖာက္ သီဆိုရင္း အေပးအယူ မွ်ေနၾကသည္။ သီဆိုမႈ သံၿပိဳင္စာသားပိုဒ္ကို ေရာက္သည္ႏွင့္ လူအုပ္ႀကီးက လိုက္ဆိုၾကသည္။ လက္သီးဆုပ္မ်ားကို ေလထဲတြင္ ေျမႇာက္ထားလ်က္ သူ၏ စာသားမ်ားကို အျပန္အလွန္လိုက္ဆိုၾကသည့္ အသံမွာ ဟိန္းေနသည္။

ဤသည္မွာ အျခားမည္သည့္ေနရာကဲ့သုိ႔မဆို ယမကာခိုးမ်ားေ၀ကာ ေခၽြးတဒီးဒီးက်ရင္း အားလံုးပါ၀င္စီးေမ်ာေနမည့္ ဂီတပြဲတစ္ခုသာျဖစ္သည္။ သုိ႔ႏွင့္တိုင္ ဤေနရာသည္ ျမန္မာျပည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အျခားေနရာမ်ားႏွင့္ အလံုးစံုထပ္တူညီမည္လည္း မဟုတ္ပါ။ ပရိသတ္ႏွင့္ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖသည့္ စင္ျမင့္ၾကား ပုိင္းျခားထားသည့္ အဆီးအတားမ်ားမွာ အဓိက႐ုဏ္းဖန္တီးမည့္သူမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္အတြက္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းတို႔ကို ဆူးသံႀကိဳးမ်ားျဖင့္လည္း ကာရံထား သည္။ လူအုပ္ေရွ႕တြင္ နီညိဳေရာင္ သကၤန္း၀တ္ထားသည့္ ကိုရင္ငယ္ေလး ႏွစ္ပါးက ဂစ္တာတီးဟန္ျပဳလုပ္ၿပီး ကေနၾကသည္။ ေနရာတိုင္းတြင္ စစ္ဦးထုပ္ေဆာင္းထားသည့္ စစ္သားမ်ားက လက္နက္အျပည့္အစံုျဖင့္ တစ္ခ်ိန္လံုး ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည္။

ျမန္မာျပည္တြင္ အရာရာတုိင္းကို ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး အရာရာတိုင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည္။ စာအုပ္မ်ားကို အစိုးရသေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ မရဘဲ ထုတ္ေ၀ခြင့္မရွိေပ။ သီခ်င္းစာသားမ်ားမွာလည္း အစိုးရကို ဆန္႔က်င္သည့္ အေရးအသားမ်ား ပါမပါ စီစစ္ခံရသည္။ အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ေသာ မည္သည့္အေၾကာင္းအရာမဆို တရားမ၀င္ဟု သတ္မွတ္ထားၿပီး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးႏွင့္ ၿငိစြန္းသည့္ မည္သည့္ႀကိဳးပမ္းမႈမဆို ရက္စက္စြာ ႏွိမ္နင္းခံရမည္သာ ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ျပည္ပမွ တင္သြင္းေသာ ဂီတပံုစံသစ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္)မွာ စစ္အစိုးရကို ေျမေအာက္ဆန္႔က်င္ေရး ျပဳလုပ္ရန္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားၾကား အေထာက္အကူျပဳလ်က္ရွိသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေတာ္လွန္ေရးဂီတႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သမိုင္း ေၾကာင္းရွိသည့္ႏို္င္ငံ ျဖစ္သည္။ ႐ိုးရာဂီတပံုစံဆန္႔က်င္ေရး သီခ်င္းမ်ား၊ သံခ်ပ္မ်ားကို မိမိပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ အာဏာပိုင္မ်ားအေပၚ မေက်နပ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပရန္ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ရွစ္ေလးလံုးအေရးအခင္း အၿပီးတြင္မူ အဆိုပါ ဆန္႔က်င္ေရးသီခ်င္းမ်ား အပိတ္ခံခဲ့ရသည္။

သုိ႔ေသာ္ ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္)၏ ေခ်ာေမြ႕ေသာ သီခ်င္းစာသားမ်ား၊ ဆန္းသစ္ၿပီး လူငယ္မ်ားသာ နားလည္ ႏိုင္ေသာ စကားလံုးမ်ားႏွင့္ စကားစုမ်ားက အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရး မက္ေဆ့ (ခ်္)ကို သြယ္၀ိုင္ေသာနည္းလမ္းျဖင့္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေစရန္ အေကာင္းဆံုး အေနအထား ျဖစ္ေနသည္။

ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္) အဆိုေတာ္တစ္ဦးက “ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္)ရဲ႕ လြတ္လပ္မႈကို ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္တယ္။ လူေတြလည္း ႀကိဳက္ၾကတယ္။ ေရာ့(ခ္)မွာက ဒီေလာက္မလြတ္လပ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္)မွာေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြကုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဖာ္ျပလို႔ရတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္)ဂီတေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေျပာခ်င္တဲ့ စကားလံုးေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ထဲမွာပဲ မဟုတ္ ဘူး။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္မ်ားစြာမွာ ေျပာခ်င္တဲ့စကားေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက တံခါးပိတ္ထားတဲ့ ႏိုင္ငံေလ” ဟု သူ႔အယူအဆကို ပြင့္လင္း စြာေျပာသည္။

ထို ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္) အဆိုေတာ္၏ ပထမအယ္(လ္)ဘမ္မွာ စစ္အစိုးရ၏ မ်က္စိေဒါက္ေထာက္ ၾကည့္ေနသည့္ ေအာက္မွ ထြက္လာခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ႏွင့္တိုင္ ယင္းအယ္လ္ဘမ္မွာ အလြန္ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ရာ ယခု ၎ကို အနီးကပ္ေစာင့္ ၾကည့္ေနၿပီျဖစ္သည္။ မၾကာေသးမီက အယ္(လ္)ဘမ္တစ္ခုတြင္ သီခ်င္းအားလံုး၏ ေလးပံုသံုးပံု ခန္႔မွာ အပိတ္ခံခဲ့ရသည္။ ဂီတ သမားမ်ားမွာ စစ္အစိုးရအေပၚ ထိခိုက္ေစမည့္ စကားလံုးမ်ား မပါသည့္ တိုင္ေအာင္ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္သည့္ အေနအထားမ်ဳိး ျဖစ္ေနသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ မၾကာေသးမီက အပိတ္ခံရသည့္ ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္) သီခ်င္းစာသားတစ္ခုမွာ “ေဟး၊ ေဟး၊ ေနေကာင္းလား” ဟူ၍သာ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဂီတျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရးကို လုပ္ ေဆာင္ေနသည့္ အျခားအဖြဲ႕မ်ားလည္း ရွိသည္။ မ်ဳိးဆက္လိႈင္း (Generation Wave) ဟု အမည္ရသည့္အဖြဲ႕၀င္ အေရအတြက္ အတိအက် မသိရေသာအဖြဲ႕မွာ အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရးသီခ်င္း အယ္(လ္)ဘမ္မ်ား သီဆို အသံသြင္းကာ ႏုိင္ငံအႏွံ႔ ျဖန္႔ခ်ီလ်က္ရွိသည္။ ျမန္မာျပည္၏ ေျမေအာက္ ႏိုင္ငံေရးကြန္ယက္အျဖစ္ ခ်ိန္းဆိုေတြ႕ဆံုရာ ဆံုရပ္မ်ားျဖစ္ေသာ လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္မ်ားတြင္ ယင္းသီခ်င္းအယ္(လ္)ဘမ္မ်ားကို ျဖန္႔ျဖဴးေနေၾကာင္း သိရသည္။ ၎တို႔ ေရးသားေသာ သီခ်င္းမ်ားမွာ ဒီမိုကေရစီအေရး လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပူးေပါင္းပါ၀င္ရန္ လူငယ္မ်ားကို လႈံ႔ေဆာ္ထားသည့္ “ႏိုးထၾက” ႏွင့္ တိုက္ပြဲ၀င္ရန္ သားျဖစ္သူက မိခင္ထံခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းခံ သည့္အေၾကာင္းကို အေျခခံထားေသာ “ခြင့္ျပဳေတာ့အေမ” စသည့္ သီခ်င္း မ်ား ျဖစ္သည္။

တရားမ၀င္ အဖြဲ႕အစည္း တည္ေထာင္မႈျဖင့္ နာမည္ႀကီး ဟစ္(ပ္) ေဟာ့(ပ္) အဆိုေတာ္ေဇယ်ာေသာ္ ေထာင္ဒဏ္ ေျခာက္ႏွစ္ ခ်မွတ္ခံရၿပီး ေနာက္ပိုင္း မ်ဳိးဆက္လိႈင္းအဖြဲ႕၀င္မ်ားမွာ ၎တို႔မည္သူမည္၀ါျဖစ္သည္ကို အထူးလွ်ဳိ႕၀ွက္ထားခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေထာင္တန္းက်မည္ဟူသည့္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမွာ လူငယ္ အဖြဲ႕မ်ား တိုးပြားလာမႈကို မရပ္တန္႔ႏိုင္ဘဲ ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္) ပရိသတ္မ်ား၊ အဖြဲ႕၀င္မ်ား ပိုမ်ားလာေနသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စစ္အာဏာရွင္အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရးလႈပ္ရွားမႈမွာ ပူးေပါင္းပါ၀င္ဖုိ႔ လူငယ္ေတြကို ဖိတ္ေခၚပါတယ္” ဟု ၀ိုင္ဂ်ီ (YG) ဟုသာ သိရသည့္ ဟစ္(ပ္)ေဟာ့(ပ္)သမားတစ္ဦးက ေျပာသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ သီခ်င္းေတြက မိခင္ေတြ၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားေတြကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြကို တက္တက္ၾကြၾကြ ရွိေစခ်င္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးမွာ စိတ္၀င္စားမႈ ရွိေစခ်င္ပါတယ္။ လူငယ္တိုင္းဟာ တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူ ျဖစ္ႏိုင္ ပါတယ္” ဟု ၀ိုင္ဂ်ီက ေျပာသည္။

အၿပံဳးကိုယ္စီႏွင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္လူငယ္ေလးမ်ား ေတာင္ႀကီး ဂီတပြဲမွ ျပန္လာၾကစဥ္ ေတာင္ေပၚေဒသ၏ သန္းေခါင္ယံည ေအးစိမ့္စိမ့္ ေလထုထဲတြင္ ေခၽြးစို႔ေနေသာ ခႏၶာကိုယ္မ်ားမွာ အေငြ႕ပ်ံလ်က္ရွိသည္။ ထုိစဥ္ လူငယ္တစ္ေယာက္က တားျမစ္ခံရေသာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္၏ သီခ်င္းစာသားပိုဒ္ကို ေအာ္ဟစ္သီဆိုလိုက္သည္။ “ေဟး၊ ေဟး၊ ေနေကာင္းလား” ဟူ၍ သာ။ သီခ်င္းစာသားမွာ ႐ိုးစင္းၿပီး အျပစ္ကင္းလွပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္၌မူ အရာရာတိုင္းတြင္ အဓိပၸါယ္တစ္ခုခု ရွိေကာင္းရွိေနႏိုင္သည္ ဟုသာ ဆိုရေပမည္။

မင္းသက္စံ။

(Ref : Burma’s hip-hop protest by Jack Davies Guardian Weekly - 13 May 2010)။

(ေရးသားေပးပို ့လာသူ မင္းသက္စံအား ေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္)။

No comments: