Thursday, September 13, 2012

ရွင္သာ ရခိုင္တန္ေဆာင္ေလာ။

ရွင္သာ ရခိုင္တန္ေဆာင္ေလာ။

ေကာင္းကင္သည္ၾကည္လင္၏၊ မည္းညစ္ေသာ တိမ္စိုင္တို႔ မရွိ။
ၿဖဴလႊေသာတိမ္မွ်င္တို႔ မ်ားမ်ားစားစားရွိေနသည္။

သို႔ျဖင့္ ေနသည္ ေခါင္းမၿပဴရဲ။ ေလႏုေအးေအး၊ မိုးဖြဲဖြဲတို႔ ႏွင့္အတူ
အလင္းခပ္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့။

ေကာလိပ္လမ္းအတုိင္း ရခိုင့္ရိုးရာ ေအာင္နီေအာင္ျဖဴကာလာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ
အနီႏွင့္အၿဖဴအေရာင္မ်ား ဒလေဟာလိမ့္၀င္လာသည္။ အၿဖဴေရာင္ေအာက္ခံတြင္
အနီေရာင္စတစ္ကာႏွင့္တီရွပ္မ်ား၀တ္ဆင္ထားသည့္ လူငယ္မ်ား။ သူတို႔ရဲ႕အလယ္မွာ
လြမ္းသူ႔ ပန္းေခြ။ သူတို႔ ေတြရဲ႕ တီရွပ္ေတြ ရင္ဘတ္တည့္တည့္တြင္
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ ပံုေတာ္ေတြ။

ေနာင္တြင္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ ျဖစ္လာမည့္ ေပၚထြန္းေအာင္ကို စစ္ေတြၿမိဳ႕
ရူပရပ္တြင္ ေမြး၏။ ငယ္စဥ္က စာေတာ္သည္။ ပညာကိုမက္သည္။ ထို႕ေနာက္
ရဟန္း၀တ္သည္။ ႏိူင္ငံေရး တရားေဟာသည္။ ေထာင္က် သည္။ ျပန္လြတ္လာလွ်င္
ႏိူင္ငံေရးတရားေဟာသည္။ ေထာင္က်သည္။ ျပန္လြတ္လာလွ်င္ ႏိူင္ငံေရးတရား
ေဟာသည္။

ဤသို႔တမူ ေလာကဓံ၏ အနိမ့္အျမင့္မ်ားကို ျဖတ္သန္းၿပီးေနာက္ ၁၉၃၉ ခု
စက္တင္ဘာ (၉)ရက္ေန႔ ပ်ံလြန္သည္။ ဟိုစဥ္ကအေၾကာင္းမ်ားကို သိမီလိုက္ေသာ
ႏိုင္ငံေရးသမားေဟာင္းတစ္ေယာက္၏ စကားအရဆိုလွ်င္ ‘ခင္ဗ်ားတို႔ ဆရာေတာ္ဘုရား
လမ္းေဘးမွာ ဘယာေၾကာ္ေလးစားၿပီး ေသသြားရွာတယ္’ ဟူေသာ အေျခြအရံမရွိသည့္
ေလာကဓံကို ခံစားယင္း ဆံုးပါးသြားရွာသည္။

ယေန႔ မနက္ ခုနစ္နာရီေလာက္ကပင္ စစ္ေတြၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕မရုပ္ရွင္ရုံအေရွ႕တြင္
လူအမ်ားၿဖင့္ ၿပည့္ႏွက္ေနသည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ပန္းေခြမ်ား၊
ပန္းစည္းမ်ားကိုင္ကာ စီတန္းလ်က္။ အခ်ိဳ႕မွာ
တူညီ၀တ္စံုမ်ားၿဖင့္အုပ္စုလိုက္၊ လမ္းေပၚတြင္၊ လမ္းေဘးတြင္၊
လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းေပၚတြင္။ ဟုတ္ပါသည္။ ယေန႔ကား စက္တင္ဘာ (၉)ရက္။
ျမန္မာတစ္ၿပည္လံုး ကိုလိုနီဘ၀မွ ရုန္းထလာႏိုင္ေအာင္
စတင္မီးေမာင္းထိုးၿပခဲ့သည့္ အာဇာနည္ တစ္ဦး၏ ေနာက္ဆံုးေန႔ကို ႏွစ္စဥ္
အမွတ္တရ ဂုဏ္ျပဳၾကသည့္ေန႔။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမေန႔။

“ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲဒီႏိုင္ငံေရးသမားေတြကပဲ သူ႕ကို ေခ်ာင္ထိုးလိုက္ၾကတာ” ဟု
သက္လတ္ပိုင္း လူႀကီး တစ္ဦးက ေတြးေတြးဆဆေၿပာျပသည္။

“ဒီၿမင္ကြင္းကုိ မၿမင္ခဲ့ရတာ ႏွစ္ေတြအေတာ္ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ အခုေၿမးေတြနဲ႕အတူ
လာကန္ေတာ့တာ၊ ဆရာေတာ္ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကို အားလံုးအတုယူၾကရမယ္” ဟု စစ္ေတြၿမိဳ႕
ေမာလိပ္ရပ္ကြက္မွ အၿငိမ္းစား အစိုးရ၀န္ထမ္း တစ္ဦးက Coral Arakan
ကိုေၿပာသည္။

ဆရာေတာ္၏ ရုပ္တုသည္ ပန္းၿခံအလယ္တြင္ မားမားရပ္လ်က္။ ဆရာေတာ္၏
ေရွ႕ေတာ္ေမွာက္တြင္ ပန္းစည္း မ်ား၊ ပန္းေခြမ်ား၊ ဆီမီးတိုင္၊
အေမႊးတိုင္မ်ားက အစီအရီဦးညႊတ္လ်က္။

အသစ္စက္စက္ဖြဲ႕စည္းလိုက္ေသာ “ရခိုင္ေက်ာင္းသားသမဂၢ” ၏ အလံသည္
ဆရာေတာ့္ရုပ္တု ေရွ႕ေမွာက္သို႕ ေရာက္လာသည္။ လက္ယာရစ္ သံုးႀကိမ္
လွည့္ပတ္ကာ ပူေဇာ္ၾကသည္။ ရုပ္ထုေတာ္၏ ေၿခရင္းမွ ၿဖာထြက္လာေသာ
ဆီမီးအလင္းေရာင္ တို႔သည္ကား မိမိတို႔အတြက္ အာရကၡ အလင္းတန္းမ်ားပင္တည္း။
ရ၊က၊သ (ရခိုင္ေက်ာင္းသားသမဂၢ) သည္ လြတ္လပ္ေရး မီးရွဴးတန္ေဆာင္ႏွင့္
အျဖစ္ခ်င္း ထပ္တူက်ေန သလိုပင္။ ယေန႔ သမိုင္းတစ္ေခတ္အဆန္းတြင္ အာရွေန၀န္း
ႏွင့္ ရ၊က၊သ အလံ တို႔ ညိွဳးငယ္ေနရေသး သည္မွာကား ရကၡိတ၀ိညဥ္အတြက္
အားအင္ျပန္တည္ေဆာက္ခါစ ကာလ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။

”ေက်ာင္းသားေတြ၊ ၿပန္ထြက္ၾကေတာ့ ေဟ့။ ငါးေယာက္ တစ္တန္းေနာ္။ ငါးေယာက္ပဲ။
ငါးေယာက္ထက္ မပိုရဘူး” ဟု အနီးကပ္ေစာင့္ၾကည့္ေနသည့္
လံုၿခံဳေရး၀န္ထမ္းမ်ားက မၾကားၾကားရေလေအာင္ ေၿပာဆိုကာ ေက်ာင္းသားမ်ား
စီတန္းထြက္သြားၾကေလကုန္၏။

အတန္ၾကာေတာ့ လူထုအမ်ားတို႔ လံုး၀ေမွ်ာ္လင့္မထားသည့္ ၿမင္ကြင္း ေရာက္လာေခ်သည္။

သူသည္ ေတာင္ဘက္တက္လမ္းအတိုင္း ခပ္ယို႔ယို႔တက္လာကာ ကိုယ္ေတာ့္၏ အေရွ႕တြင္
ရပ္လိုက္သည္။ ၿပီးေနာက္ အဆင့္ျမင့္သိုင္းသမားတစ္ေယာက္ ေအးေဆးသက္သာ
ဓါးအိမ္မွ ဓါးကို ဆြဲထုတ္သကဲ့သို႔ေသာ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ေအးေဆးမႈမ်ိဳးျဖင့္
သူလြယ္ထားေသာ အိတ္မွ ဂီတာခပ္ေသးေသးတစ္လက္ကို ဆြဲထုတ္ လိုက္သည္။
သူ႔ေရွ႕တြင္ မီဒီယာသမားမ်ား စုၿပံဳေရာက္ရွိသြားသည္။ ကင္မရာ
မီးမ်ားပြင့္သြားသည္။ ဂီတာကို ညင္သာစြာ တီးခတ္ယင္းကေန လူအမ်ားကို
သူတခ်က္ေမာ္ငဲ့ၾကည့္လိုက္သည္။ ဆူညံသံမ်ားၿငိမ္သက္သြားၿပီး၊
ငံ့လင့္ေစာင့္စားမႈတို႔ျဖင့္ တိတ္ဆိတ္ကုန္သည္။

ကလက္ဆီကယ္ (classical) ဂီတာသံစဥ္ႏွင့္အတူ ေတးသြားတစ္ပိုင္းတစ္စ
စတင္ပ်ံလြင့္လာသည္။ ခပ္ေဆြးေဆြး၊ အသံအားေကာင္းေကာင္း ၄င္းအႏုပညာရွင္က
ကုိယ္ေတာ္အား ေတးတစ္ပုဒ္ၿဖင့္ပူေဇာ္ေလ သည္။ ထို႔ေနာက္ ဂီတာကို
အိတ္ထဲသုိ႕အသာအယာထည့္သည္။ ၿပီးလွ်င္ထိုင္ကန္ေတာ့သည္။ ၀ိုင္းၾကည့္
အားေပးေနၾကသူ လူအုပ္ထဲမွ မိန္းကေလးတစ္ဦးက ၀င္းကိုခိုင္ဆိုတာသူလား
ဗမာလိုဆိုတယ္ေနာ္ ဟု ရခိုင္ဘာသာစကားျဖင့္ မသီဆိုသည့္အတြက္ အနည္းငယ္
မလိုလားေသာ ေလသံျဖင့္ဆိုသည္။ ထို ေကာင္မေလးေရွ႕နားက ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္က
ျပန္လွည့္ၾကည့္ၿပီး “ဦးဥတၱမ ဆိုတာ ၿမန္မာတစ္ႏိုင္ငံ လံုးကုိ
မ်က္လံုးဖြင့္ေပးခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေလ။ ဗမာလိုဆိုရတာက တစ္ႏိူင္ငံလံုး
သိဖို႔အတြက္ေလ” ဟု ခြန္းတံု႕ျပန္ သည္။

“ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမလို႔ဆိုလိုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္မ်ိဳးသားလံုးရဲ႕ ရင္ထဲ
ႏွလံုးသားထဲမွာ ေနရာအၿပည့္ ယူထားတယ္ဆိုတာ ဘယ္သူကမွ ေၿပာစရာမလိုပဲ
သိၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီသီခ်င္းနဲ႕ အမ်ိဳးသားအာဇာနည္ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမကို
သီဆိုပူေဇာ္တာကို၊ ဖေယာင္းတိုင္မီးနဲ႔ မီးပူေဇာ္တဲ့ သေဘာနဲ႔
ႏိႈင္းၾကည့္ခ်င္တယ္။ ဖေယာင္းတိုင္ကေန အလင္းေပးတဲ့မီးကူးသြားသလို
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ကို ကၽြန္ေတာ့္ သီခ်င္းနဲ႔
မီးကူးေပးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္”ဟု ၿမန္မာ့အာရွေန၀န္း သီခ်င္းၿဖင့္ ဆရာေတာ္အား
သီဆို ပူေဇာ္ခဲ့သည့္ ရခိုင္အမ်ိဳးသားေတးသံရွင္ ၀င္းကိုခိုင္က
ကၽြန္ေတာ္တို႔ Coral Arakan သတင္းအဖြဲ႕အား ေၿပာၾကားသည္။

ဆရာေတာ္အား ရခိုင္ႏိုင္ငံေရးပါတီႏွစ္ခု အပါအ၀င္ သံဃာေတာ္မ်ား၊
ၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္မွ ရခိုင္မ်ိဳးခ်စ္ အမ်ိဳးသား အမ်ိဳးသမီးမ်ား အစုလိုက္
အသင္းအဖြဲ႕အလိုက္ လာေရာက္ဂါရ၀ၿပဳၾကသည္။ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား
တိုးတက္ေရးပါတီ (RNDP)၊ ရခိုင္ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္(ALD)၊
ရခိုင္ျပည္လြတ္ေျမာက္ေရးပါတီ (ALP)၊ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္(NLD)
ႏွင့္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး( USDP) အပါအ၀င္ ႏိူင္ငံေရးပါတီမ်ားက ပန္းစည္း
ပန္းေခြႀကီးမ်ားၿဖင့္ အသီးသီး လာေရာက္ ဂါရ၀ၿပဳၾကသည္။
တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီ (NUP) ကိုေတာ့ မေတြ႕ရေပ။
ႏိုင္ငံေရးဆက္လုပ္ခ်င္ေသးလွ်င္ ပန္းေခြတစ္ေခြကိုင္လ်က္ ငါတို႔ မေသ
မေပ်ာက္ေသး ဟု သူတို႔အေနျဖင့္ အလံုးအထည္ လာျပသင့္သည္။ ဦးေပါင္းက်ားႏွင့္
ျမင္းက်ားရွင္ ကဲ့သို႔ ငါမအိုေသး ဟု အထူးတလည္ ေျပာေနစရာမလို။

ညေန သံုးနာရီခန္႕တြင္ အသွွ်င္ၿမတ္၏ နိမိတ္ပံုၿဖစ္ေသာ မီးရွဴး
ကိုေရွ႕ဆံုးမွတင္ကာ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ၏
ဦးေဆာင္မွဳၿဖင့္ လူသံုးရာေက်ာ္ခန္႔ခ်ီတက္လာသည္။ ယခင္ႏွစ္ အခမ္းအနားတြင္
မီးရွဳဴးကုိင္ေဆာင္ခဲ့သူ ကို၀ါဘိုကား ဇြန္လ သံုးရက္ေန႔
ရဲစခန္းေရွ႕ဆူပူမႈတြင္ ပါ၀င္သည္ဟု စြပ္စြဲ ဖမ္းဆီးျခင္း ခံထားရသည္။
စစ္ေတြၿမိဳ႕အစြန္က ေထာင္ႀကီးထဲကို သူေရာက္ေနသည္။ ဆူပူေနသူမ်ားကို
ထိန္းသိမ္းရန္ အလို႔ငွာ ဗလ ေကာင္းေသာ ကို၀ါဘို ကို လာကူလွည့္ပါဟု RNDP
ပါတီမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက မရမက အိမ္ကို လိုက္ေခၚလို႔ ကူညီထိန္းသိမ္းေပးရန္
သူ လိုက္လာခဲ့သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကို၀ါဘို အဖမ္းခံရ ေသာအခါ RNDP မွ
တာ၀န္ရွိသူ ဆိုသူမ်ား သူ႔ကို မကူညီႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ ေတာင္ေ၀ွးလဲေသာအခါ
ဖိုးသူေတာ္ ကူႏိုင္ေသာ္ လည္း ဖိုးသူေတာ္လဲေသာအခါ ေတာင္ေ၀ွး
မကူႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ (သို႔ဆိုသျဖင့္ သ၀ွါပါတီအား ေတာင္ေ၀ွးသာသာ
လုပ္ပိုင္ခြင့္မွ်သာရွိေၾကာင္း ေျပာသည္ဟု မထင္ေစလို။ ဥပမာမွ်သာ
ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ယူေစလို။)

သို႔ပင္ျငားေသာ္လည္း တစ္ဗိုလ္က်လွ်င္ တစ္ဗိုလ္တက္ရေပမည္။ သည္ေတာ့
ဒီႏွစ္လည္း ဆရာေတာ္ကား ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး မီးရႈးတန္ေဆာင္ ျဖစ္သည္
ဆိုေၾကာင္းကို အတိအလင္းေဖာ္က်ဳးသည့္ မီးရႈးတန္ေဆာင္ အလင္းေဆာင္လ်က္
ခ်ီတက္လာ ၾကျပန္ေခ်သည္။

ယေန႔ စစ္ေတြၿမိဳ႕ လမ္းမႀကီးတြင္ ေထာင္ႏွင့္ခ်ီေသာ လူတန္းႀကီးက ေနရာယူ
လွည့္လည္ေနေလသည္။ “ၿမန္မာ့ လြတ္လပ္ေရးမီးရွဴးတန္ေဆာင္ ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္
ဦးဥတၱမ”ဟု ေရးထားသည့္ အလ်ားရွစ္ေပ အနံေျခာက္ေပခန္႔ရွိ
ပိုစတာႀကီးတစ္ခုကို လူတန္းႀကီး၏ အလယ္ပိုင္းက်က်တြင္ေတြ႕ရသည္။

တစ္ခ်ိန္က ၿဗိတိသွ်အစိုးရလက္ထက္ ၁၉၂၇-ခုႏွစ္တြင္ ပုဒ္မ(၁၄၄)ေၾကာင့္
အက်ဥ္းခ်ခံခဲ့ရဖူးသည့္ ဆရာေတာ္အား ေအာက္ေမ့ဘြယ္ေန႔ ျဖစ္သည့္ ယေန႔တြင္
ပုဒ္မ(၁၄၄)ထုတ္ထားေသာ စစ္ေတြၿမိဳ႕၌ ရာႏွင့္ခ်ီေသာ ရဟန္းရွင္လူ
ၿပည္သူမ်ားသည္ ဆရာေတာ္၏ ေက်းဇူးတရားကုိ ဂါရ၀ၿပဳရန္ ခ်ီတက္လာ ၾကကုန္သည္။
အုတ္အုတ္က်က္က်က္ ပင္တည္း။ ေသာင္းေသာင္းသဲသဲ ခ်ီတက္ၾကကုန္၏။
"တစ္ရာ့ေလးဆယ့္ေလး" ကို "တရားေရေအးေလး" ႏွင့္ နားၾကားလြဲသြား
ၾကဟန္ေတာ့မတူ။

ခုနစ္ဆယ့္သံုးႀကိမ္ေၿမာက္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေန႔တြင္
လမ္းေလွ်ာက္ခ်ီတက္ဂါရ၀ၿပဳၾကၿခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ RNDP မွ
ဦးခိုင္ၿပည္စိုးအား Coral Arakan ကေမးျမန္းရာတြင္၊ မိမိတို႔ပါတီက
သက္ဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး႒ာနကို
တရား၀င္အေၾကာင္းၾကားစာေပးထားၿပီးၿဖစ္ေၾကာင္း၊ ကားၿဖင့္သြားေရာက္
ဂါရ၀ၿပဳရန္ ညႊန္ၾကားထား ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္အားဂါရ၀ၿပဳရာတြင္
ေၿခလ်င္လမ္းေလွ်ာက္မွသာလွ်င္ ေလးစားရာေရာက္မည္ၿဖစ္သၿဖင့္ ပုဒ္မ-၁၄၄
ထုတ္ထားေသာ္လည္း ေကာင္းျမတ္ေသာရည္ရြယ္ခ်က္ၿဖင့္
စီတန္းလွည့္လည္ၿခင္းၿဖစ္ေၾကာင္း ေျဖၾကားသည္။

(သို႔ရာတြင္ ယေန႔က်ျပန္ေတာ့ ကို၀ါဘိုအား ဖမ္းဆီးခဲ့သည့္ ၿပည္သူ႕ရဲဘက္မွ
တာ၀န္ရွိသူမ်ား သည္ ရဲစခန္းေရွ႕ ဆူပူမႈျဖစ္စဥ္ ညဥ့္ကလို ေသနတ္အခ်က္ေပါင္း
သံုးရာေက်ာ္ မပစ္ခတ္ေပ။ ပါတီတစ္ခုမွ တာ၀န္ရွိသူအခ်ိဳ႕သည္လည္း ထိုစဥ္ညက
တခ်ဳိ႕ေသာေခါင္းေဆာင္ေတြလို ရဲေတြက စခန္းအျပင္ဘက္က လူေတြကို
ပစ္ခတ္ေနစဥ္မွာ ရဲစခန္းထဲမွာ ခပ္ကုပ္ကုပ္ေလး ေခါင္းလွ်ိဳေနစရာမလိုခဲ့ေပ။
ထိုစဥ္ညကလို ပုန္းေနစရာမလိုပဲ ယေန႔မွာေတာ့ စီတန္းလွည့္လည္ပြဲကို
ခပ္ၾကြားၾကြားေလး ဦးေဆာင္ၾကသူမ်ားကလည္း ဦးေဆာင္ၾကကုန္ေလ၏။)

ဆရာေတာ္ကို လာေရာက္ပူေဇာ္သည့္ ေက်ာင္းဆရာအၿငိမ္းစားတစ္ဦးက
“အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓါတ္ ၿပန္လည္ႏိုးထလာတယ္လို႕ေၿပာရမယ္။ တစ္ေလာက
ဘဂၤါလီအၾကမ္းဖက္မႈေတြၿဖစ္ခဲ့တာနဲ႔လည္း ဆိုင္ပါလိမ့္ မယ္။ အခု ဘဂၤလီေတြက
အၾကမ္းဖက္နယ္ေၿမလုေတာ့မွ အားကိုးစရာမရွိမွန္းသိလာၾကတယ္။ အမိမဲ့သား
ေရနည္းငါးလို ၿဖစ္ရတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ရွာလာၾကတယ္။ ဦးဥတၱမလို
ေခါင္းေဆာင္ေတြ ငါတို႔လူ႕အဖြဲ႕စည္းမွာ လိုအပ္ေနတယ္” ဟု တစ္ဖက္က
ေၿမးငယ္ကို လက္ဆြဲထားရင္း Coral Arakan ကိုေၿပာသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္
ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရရန္အတြက္ စြမ္းစြမ္းတမံႀကိဳးပမ္းရင္း
မိမိဇာတိရခိုင္အေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲ၀င္ရန္ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့သူ
ဟုတ္မဟုတ္ကိုလည္း မည္သူမွ် ေမးခြန္းမထုတ္ၾကေပ။

ၿမန္မာၿပည္တစ္ခုလံုး ကုိလိုနီဘ၀တြင္ ေနသားက်ေနသည့္အခ်ိန္၊ ေဂ်ာ့ဘုရင္
ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ကို ၿမိန္ၿမိန္ ရွက္ရွက္ သီဆိုေနၾကခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္
ဦးဥတၱမက “ဒါဟာ ကၽြန္ၿပဳခံ ေနရတာ၊ ငါတို႕မၿဖစ္မေန ေတာ္လွန္ရ မယ္”ဟု
ႏိူင္ငံေရးအသိစိတ္ျမွင့္တင္ေပးခဲ့သည္။

ေဂ်ာ့ဘုရင္ေခတ္က ေတာ္လွန္ခဲ့သည့္ သတၱိကို မေမ့အပ္၊ ယေန႔ေခတ္တြင္လည္း
အတုယူ ထားရွိအပ္သည္ဟု ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားတိုးတက္ေရးပါတီ ကဆိုလိုခ်င္
သလား မေျပာတတ္။ သူတို႔၏ ဦးဥတၱမေန႔ထုတ္ လက္ကမ္းစာေစာင္မွာေတာ့ သည္လို
ေရးထားသည္။

ဘယ္သမိုင္းေခတ္မွာမဆို
ၿပည္သူ႕အက်ိဳး ဦးထိပ္ထားၿပီး
ဖိႏွိပ္ကၽြန္ၿပဳတဲ့ မင္းဆိုးမင္းညစ္ေတြကို ဆန္႔က်င္ရဲတာ
သစၥာတရားပါဘဲ . . . ဟု (ရခိုင္တိုင္းရင္းသားမ်ားတိုးတက္ေရးပါတီ) RNDP
မွ ထုတ္ေ၀သည့္ ဦးဥတၱမေန႔ အထိမ္းအမွတ္ လက္ကမ္းတစ္ေစာင္တစ္ခုတြင္ ဖတ္ရသည္။

ယင္းစာပုဒ္ကို ေရးသူမွာ ရဲစခန္းေရွ႕ ဆူပူမႈျဖစ္စဥ္ညက
ေသနတ္ေတြတစ္ဒိုင္းဒိုင္း ပစ္ခတ္ေနစဥ္ တည္းခိုခန္း တစ္ခုတြင္ ပုန္းေနခဲ့သူ
မျဖစ္ဖို႔ကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေလးအနက္ ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။

RNDP (အရပ္အေခၚ၊ တိုးတက္ေရးပါတီ) က စည္းရံုးေရးမွာ လက္ဦးထားသျဖင့္
လူအင္အားမ်ားမ်ားႏွင့္ ေန႔ခင္းေၾကာင္ေတာင္ စီတန္းလမ္းေလွ်ာက္ျခင္းကို
လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာအခ်ိန္မွာ ၿပိဳင္ဖက္ စစ္ေတြ ALD (အရပ္အေခၚ၊
ရခိုင္ဒီမိုကေရစီ) က နည္းနည္းႏွင့္ က်ဲက်ဲ၀ိုင္းပံုက၊
မနက္ေစာေစာပိုင္းမွာ ႀကီးေပ့ဆိုတဲ့ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြ
အႀကီးႀကီးသြားထားလိုက္ရံုပင္ ျဖစ္၏။ လူနည္းတာလည္း ျပည္သူမသိႏိုင္။
လြမ္းသူ႕ ပန္းေခြ ႀကီးတာကိုပဲ လူသိေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

* * *

ယေန႔ ေနမင္းသည္ အာရွေန၀န္းကို ရင္ဆိုင္ရဲဟန္မတူ။ တိမ္တို႔၏ ေနာက္တြင္သာ
တစ္ေန႔လံုး ခပ္ယို႔ယို႔ ေနေလသည္။

သို႔ေသာ္ ယေန႔ ေကာင္းကင္သည္ကား ဆရာေတာ္အတြက္ ၀မ္းနည္းဟန္တူသည္။
မိုးမ်က္ေရေတြ တၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ က်ေလ၏။

သို႔ေသာ္ အသွ်င္ၿမတ္ကား ပန္းၿခံအလယ္တြင္ မိုးဒဏ္ေလဒဏ္ခံ၍ မားမားရပ္ၿမဲ။

တီရွပ္၏ ရင္ဘတ္တည့္တည့္တို႔တြင္ we are not slaves. ဟု အဂၤလိပ္ဘာသာၿဖင့္
ေရးထားသည့္ တူညီ ၀တ္စံု၀တ္ လူငယ္မ်ားက အသွ်င္ၿမတ္အား ဂါရ၀ၿပဳကာ
ၿပန္သြားၾကသည္။

လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္ကလို ဦးဥတၱမေန႔တြင္
လြမ္းသူ႕ပန္းေခြလာခ်ရံုမွ်ျဖင့္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးမ်ား အိမ္ကို
ေရာက္လာၿပီး ေမးလား ျမန္းလား စစ္လားေဆးလား လုပ္ၾကသည့္ ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။
ပါမစ္ရ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္ကုန္ၿပီ။ ဟိုတစ္ေလာက
ရဲစခန္းေရွ႕ဆူပူမႈမျဖစ္ခင္ေလးတင္က ပါတီတစ္ခု၏ ညီလာခံတြင္ တက္ေရာက္
စကားေျပာသူ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးက “ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဒီပါတီကို အသက္စြန္႔ၿပီး
တည္ေထာင္လာခဲ့တာ” ဟု စင္ေပၚမွ ေျပာေလရာ ပရိတ္သတ္ အေပါင္းက
ေသာင္းေသာင္းဖ်ဖ် လက္ခုပ္တီးၾကသည္ကို အံ့ၾသဖြယ္ရာ ၾကားရ ျမင္ရဖူးေလသည္။
၂၀၀၈-ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံကို ေထာက္ခံကာ Myanmar Egress လို
အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳး၏ အကူအညီျဖင့္ ပါတီေထာင္ရန္မွာ အသက္စြန္႔ရန္ကို
မေျပာႏွင့္။ အေရျပားကိုမွ်ပင္ အပြန္းခံရန္ လိုမည္ မထင္ေပ။
ပါးစပ္မွေျပာထြက္ေသာသူမ်ားကိုေရာ လက္ခုပ္တီး ၾကသူမ်ားကိုပါ ဤေလာကတြင္
ဤလိုမ်ိဳး ရွိေနေသးပါသလားဟု အံ့ၾသကုန္ႏိုင္ဖြယ္ေတြ႕ရဖူးသည္။
ထိုစကားေျပာသူ၏ ဆိုလိုသည့္အခ်က္က မိမိတို႔သည္ ဤမွ် သက္စြန္႔ဆံဖ်ား
အလုပ္လုပ္လာၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ဤသို႔ေသာ သူမ်ားကပင္လွ်င္
ရွစ္ျပည္နယ္ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုမူကို မတင္၀ံ့ေသးပါ ဟူသတတ္။

ကဲ . . . ဒီေန႔ ဦးဥတၱမေန႔မွာ သမၼတခန္႔အပ္ေသာ ရခိုင္ျပည္ပဋိပကၡ
စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္က စစ္ေတြၿမိဳ႕မွာ လက္ရွိ ေရာက္ေနၾကၿပီ။ ၄င္းတို႔အား
အေထာက္အလွမ္းလုပ္ကာ လိုအပ္ရင္ လိုအပ္သလို အတို႔အေထာင္ လုပ္မည့္ OIC ၏
ေအးဂ်င့္မ်ားကလည္း ဂုဏ္သေရရွိ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း
ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားအျဖစ္ ၿမိဳ႕စစ္ေတြတြင္ ေရာက္ရွိေနၾကေလၿပီ။
စစ္ေတြၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားတို႔ကား ယင္းအခ်က္ကို သတိမထားမိႏိုင္အားၾက။

ဦးဥတၱမေန႔ က်င္းပေနရာ ဦးဥတၱမပန္းၿခံ ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္တြင္
“ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို ကူညီပါ” ဆိုေသာ ဆိုင္းဘုတ္က ျပဴးတူးၿပဲတဲ
ရွိေနဆဲ။ ႏိုင္ငံျခားသား ဘဂၤါလီမ်ားကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကူညီရမည္ေလာ။
နမိတ္မရွိ နမာမရွိ။

ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားက ရုတ္ရုတ္သဲသဲႏွင့္ အလုပ္ရႈပ္ေနၾကခ်ိန္မွာ
စစ္ေတြဟိုတယ္တြင္ အေမရိကန္ ဒု လက္ေထာက္ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးက
ေဒသခံလူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဆံုေတြ႕ကာ ေဒသခံမ်ားက ႏိုင္ငံျခားသားဟု
သတ္မွတ္သေဘာထားၾကေသာ ဘဂၤါလီမ်ားကို ၿမိဳ႕ျပင္ ဒုကၡသည္စခန္းမ်ားကေန
စစ္ေတြၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ျပန္ေခၚသြင္းႏိုင္မည့္ အလားအလာကို
တီးေခါက္ေမးျမန္းေနေလသည္။ ယင္း ေတြ႕ဆံုပြဲမွာ တက္ေရာက္စကားေျပာေနသည့္
၀ံလက္ ေဖာင္ေဒးရွင္း အပါအ၀င္ လူမႈေရးအသင္း ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက
ဤဘဂၤါလီမ်ားျပႆနာသည္ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္၏ ျပႆနာသာျဖစ္သည္ဟု ျငင္းခ်က္ထုတ္
ေျပာဆိုေနရေလသည္။ စစ္ေတြၿမဳိ႕တြင္းမွာကား ရုတ္ရုတ္သဲသဲ
အုတ္အုတ္က်က္က်က္ပင္။

ဘာပဲေျပာေျပာ . . . စစ္ေတြၿမိဳ႕ေပၚတြင္ ယေန႔ ၂၀၁၂ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ
(၉)ရက္ေန႕တြင္ က်င္းပေသာ (၇၃)ႀကိမ္ေၿမာက္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမအား
ခ်ီတက္ဂါရ၀ၿပဳသည့္ အခမ္းအနားကို ႏိူင္ငံေရးပါတီမ်ား၊
ရခိုင္ေက်ာင္းသားသမဂၢ အသစ္စက္စက္၊ Aussar ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕၊
ရဟန္းပ်ိဳမ်ားသမဂၢ၊ ေလညင္းခံအဖြဲ႕၊ ကိုယ္ခံပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕ အပါအ၀င္
အဖြဲ႕ေပါင္း (၃၀)ခန္႕ႏွင့္ လူအင္အား(၁၅၀၀)ခန္႕လာေရာက္ ဂါရ၀ၿပဳခဲ့ၾကသည္။
ေမာင္ေတာ၊ ဘူးသီးေတာင္၊ မင္းၿပား၊ ေၿမာက္ဦး၊ ရေသ့ေတာင္၊ ေက်ာက္ေတာ္၊
ေက်ာက္ၿဖဴၿမိဳ႕ေပၚ ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နယ္ ဇင္ေခ်ာင္း တို႔တြင္လည္း
ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေန႕အခမ္းအနားကို ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ က်င္းပခဲ့ၾကသည္။

ဆိုလိုသည္က ႏွစ္ဆယ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမေန႔ကို က်င္းပခြင့္မေပးပဲ
ရခိုင့္သူရဲေကာင္းအာဇာနည္ တစ္ေယာက္ကို ရခိုင္တို႔၏ ႏွလံုးသည္းပြတ္တြင္
မရွိရေလေအာင္ လုပ္ပင္လုပ္ေသာ္ျငားလည္း ရခိုင္တို႔က ငါတို႔သည္
ငါတို႔၏ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမကို ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ ဟု
ေဖာ္ထုတ္ေျပာဆိုလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလေတာ့ သတည္း။

သို႔ေသာ္ . . . ။ ဒါကို လိုလားဖို႔ရာ အဆင္သင့္ မျဖစ္ႏိုင္ေသးသူမ်ားကား
သံတြဲၿမိဳ႕နယ္မွ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ အရာရွိမ်ားပင္ ျဖစ္ေလသည္။ စီတန္း
လွည့္လည္ရန္ အသင့္ျဖစ္ၿပီးေနေသာ လူစုလူေ၀းအား လူစုခြဲခိုင္း
ျပန္လွည့္ခိုင္းသည္ ဆိုသည္ကိုကား သံတြဲၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားကလည္း မေက်နပ္၊
ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕ သူၿမိဳ႕သားမ်ားကလည္း စိုးရိမ္တႀကီး ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကေလရာ
သံတြဲၿမိဳ႕ကို ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕ကဲ့သို႔ တိုးတက္သာယာေသာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕
ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ၾကပါေတာ့ လုပ္ၾကပါေတာ့ ဟု တြန္းပို႔ေပးရာ မေရာက္ေအာင္
သတိခ်ပ္ရမည္ကား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရာရွိမင္းတို႔တာ၀န္ေပတည္း။ ဤသည္ကား ဤသတင္း
ေဆာင္းပါးက ေနာက္ဆံုး ေပးလိုေသာ အခ်က္အလက္ပင္ ျဖစ္ေပ၏။

(သာထြန္းဦး ႏွင့္ ဟန္ေမာင္သိန္း အား မင္းခရီက ကူညီေရးသားသည္။)





Read this document on Scribd: Brief History of AASYC

No comments: