Friday, April 20, 2012

ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြႀကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို “ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္” ရမယ္၊ သမၼတနဲ ့ ဒုတိယသမၼတေတြႀကေတာ့ “ေစာင့္သိလိုက္နာတဲ့

ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြႀကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို “ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္” ရမယ္၊ သမၼတနဲ ့ ဒုတိယသမၼတေတြႀကေတာ့ “ေစာင့္သိလိုက္နာ ရိုေသ” ရမယ္လို ့ ကြဲျပားစြာ ျပဌာန္းထားေနပါတယ္။































၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံဥပေဒမွာ - ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအတြက္ ကတိသစၥာျပဳခ်က္ (သို ့) က်မ္းသစၥာဆိုခ်က္ကိုႀကေတာ့ “ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ျပီး” ဆိုျပီး ျပဌာန္းထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတနဲ ့ ဒုတိယသမၼတမ်ားအတြက္ ကတိသစၥာျပဳခ်က္ႀကေတာ့ “ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္သိလိုက္နာ ရိုေသျပီး” လို ့ ျပဌာန္းထားတယ္။



































ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြႀကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒကို “ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္” ရမယ္၊ သမၼတနဲ ့ ဒုတိယသမၼတေတြႀကေတာ့ “ေစာင့္သိလိုက္နာ ရိုေသ” ရမယ္လို ့ ကြဲျပားစြာ ျပဌာန္းထားေနပါတယ္။ အခုလို ကြဲျပားျခားနားေနတာ မျဖစ္သင့္ဘဲ အားလုံးဟာ တစ္ေျပးညီတည္း ျဖစ္သင့္ပါတယ္။































ဧၿပီလ (၁) ရက္ေန ့ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရရွိခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားတင္မက ယခင္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မည္သူမဆိုကိုႀကေတာ့ ျပဌာန္းတာတစ္မ်ဳိး သမၼတနဲ ့ ဒုတိယသမၼတေတြႀကေတာ့ ျပဌာန္းတာတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနတာဟာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံဥပေဒမွာ သိသိသာသာ ကြဲျပား ခြဲျခားျဖစ္ေနပါတယ္။ သမၼတနဲ ့ ဒုတိယသမၼတေတြဟာ ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ မဟုတ္လို ့ပါလား။

ယခုလ ၂၃ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပမည့္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း မတက္ခင္ ဧၿပီလ (၁) ရက္ေန ့ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ရရွိခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား က်မ္းသစၥာဆိုရမယ့္အခါမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒကို “ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္” ရမယ္ဆိုတဲ့အစား “ေလးစားလိုက္နာ” ရမယ္ဆိုတာ ျပင္ေပးဖို ့တင္ျပခဲ့တာကို အခု ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒခံုရံုးမွ ပယ္ခ်တယ္လို ့ သိရပါတယ္။

ဒီအတြက္ ေျပာစရာေတြ ရွိပါတယ္။

၁။ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒမွာ မွားယြင္းေနတာေတြ ရွိေနရင္ ျပင္ဖို ့ ျပင္လို ့မရဘဲ မ်က္စိစုံမွတ္ျပီး အဆိုပါ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒႀကီးကို အကာအကြယ္ျပဳ ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနရမွာလား။

၂။ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖို ့ တင္ျပတဲ့အခါ လိုအပ္တဲ့အခါမွာ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒခံုရံုးက ပယ္ခ်တယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္မွဳမွာ အျမင့္ဆုံးေဆာင္ရြက္ခြင့္ဟာ ဘယ္သူေတြထံမွာ တည္ရွိပါသလည္း။

၃။ ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြႀကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒကို “ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္” လို ့ ျပဌာန္းတယ္၊ သမၼတနဲ ့ ဒုတိယသမၼတေတြႀကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒကို “ေစာင့္သိလိုက္နာ ရိုေသ” လို ့ ျပဌာန္းတယ္ဆိုတာကို ျပင္ဆင္ေပးပါ။

၄။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ ့ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံအေျခခံဥပေဒမွာ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး၊ တရားဥပေဒေရးနဲ ့ စီးပြားေရးေတြမွာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံလုံးအတိုင္းအတာအရ ျပင္ဆင္ဖို ့ အထူးလိုအပ္တဲ့အခါမွာ အျမင့္ဆုံးေဆာင္ရြက္ခြင့္ဟာ လႊတ္ေတာ္ သမၼတေတြေလာက္နဲ ့ မရပါဖူး။ ျပည္သူ ့ဆႏၵရဲ ့ သေဘာထားကို ေကာက္ယူရမယ္လို ့ တရား၀င္ျပဌာန္းေပးပါ။

ယေန ့ယခု လက္ရွိတည္ရွိျပဌာန္းထားတဲ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ ့စည္းပုံဥပေဒပါ အခ်က္အရ - သမၼတနဲ ့ ဒုတိယသမၼတေတြႀကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒကို “ေစာင့္သိလိုက္နာ ရိုေသ” လို ့ ျပဌာန္းခ်က္အရ - တေျပးညီတည္း ျဖစ္ေစရန္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒကို “ေစာင့္သိလိုက္နာ ရိုေသ” ပါမယ္ဆိုတာကို ျပည္သူ ့လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ မည္သူကိုမဆို က်မ္းသစၥာဆိုလို ့ ရပါေႀကာင္း တရား၀င္ျပဳသင့္ပါေႀကာင္း ေျပာဆိုအပ္ပါတယ္။

(နစ္ေနမန္း)။

No comments: