ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာတြင္ ေဖၚျပခဲ့ေသာ အလယ္တန္းျပဆရာမ ေဒၚစိုစုိးခိုင္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း သေဘာထားေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္။
ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာတြင္ ေဖၚျပခဲ့ေသာ အလယ္တန္းျပဆရာမ ေဒၚစိုစုိးခိုင္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း သေဘာထားေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၃၀) ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ၊ စာမ်က္ႏွာ (၁၀) တြင္ ေဖၚျပခဲ့ေသာ အမွတ္ (၅) အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္း၊ ေနျပည္ေတာ္မွ အလယ္တန္းျပဆရာမ ေဒၚစိုစုိးခိုင္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ရွင္းလင္းျခင္းအေပၚ သေဘာထားထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္။
၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ (၁၀) ရက္ေန႔ (စေနေန႔)။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၃၁) ရက္ေန႔။
၁။ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီနယ္ေျမ၊ ဇဗၺဴသီရိၿမိဳ႕နယ္၊ အ.ထ.က (၅) မွ အလယ္တန္းျပဆရာမ ေဒၚစိုစုိးခိုင္ ရာထူးမွ ထုတ္ပယ္ခံရျခင္းကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမွတဆင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ျပန္လည္ရွင္းလင္းျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြမႈရိွေသာ ေဆာင္ရြက္ခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ ယူဆပါသည္။
သို႔ပါေသာ္လည္း အဆိုပါ ရွင္းလင္းခ်က္ေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူအား အေျခအေနအမွန္အေပၚ အထင္အျမင္လြဲမွားမႈ ျဖစ္ေပၚေစသည့္အျပင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန တာ၀န္ရိွသူမ်ားသည္ ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္လုံးအား ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ျပန္လည္စီစစ္သုံးသပ္ၿပီး ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းေပးလိုေသာ သေဘာထားမ်ား ထင္ဟပ္မႈ မရိွဟု ယူဆသည့္အတြက္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားမွ အဆိုပါ ရွင္းလင္းခ်က္ကို ကန္႕ကြက္လိုက္ပါသည္။
၂။ အဆိုပါ ရွင္းလင္းခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ဆရာမေဒၚစိုးစုိးခိုင္အား ရာထူးမွ ထုတ္ပယ္သည္အထိ အေရးယူခဲ့ေသာ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ အမွတ္ (၂) အေျခခံပညာဦးစီးဌာန၏ မူလ တရား၀င္ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားျဖစ္သည့္ (၁) ေဒၚစိုစုိးခိုင္သည္ ၁၀-၆-၂၀၁၃ မွ ၁၄-၆-၂၀၁၃ အထိ ခြင့္မဲ့ပ်က္ကြက္ျခင္း၊ (၂) ေဒၚစိုစုိးခိုင္သည္ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးထံမွ ၾကိဳတင္ခြင့္ပန္ၾကားျခင္း မရွိဘဲခရီးေ၀း (ရန္ကုန္သို႕) ထြက္ခြာခဲ့ျခင္း၊ (၃) ေဒၚစိုစုိးခိုင္သည္ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ပါ၀င္ပတ္သက္ျခင္း (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသၾကီး၊ ဗဟန္းျမိဳ႕နယ္ရွိ ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီစားေသာက္ဆိုင္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ၈၈ေက်ာင္းသားလွုပ္ရွားမႈေငြရတုအစီအစဥ္တြင္ စာနယ္ဇင္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရွင္းလင္းတက္ေရာက္ခဲ့ျခင္း) စသည့္ စြပ္စြဲခ်က္မ်ားႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေျဖရွင္းထားျခင္း မရိွသည္ကို ေတြ႔႐ိွရပါသည္။ ႏိုင္ငံ႔၀န္ထမ္းတစ္ဦးအား အေရးယူအျပစ္ေပးေရးအတြက္ လိုအပ္ေသာ တရား၀င္စြဲခ်က္မ်ားအေပၚတြင္ ဥပေဒေၾကာင္းအရ လႊမ္းမိုးပုိင္ခြင့္ မရိွေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားျဖစ္သည့္ ၀န္ထမ္းတစ္ဦး၏ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေရးဆန္ေသာ ဆက္ဆံေရးမ်ားကိုသာ ရွင္းလင္းထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔အတြက္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ရွင္းလင္းခ်က္သည္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလုံးအတြက္ ေက်နပ္ေလာက္ေသာ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ေျဖရွင္းခ်က္တစ္ရပ္ျဖစ္သည္ဟု ကၽြႏု္ပ္တို႔တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားမွ မယူဆေပ။
၃။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ (၂၆) ရက္တြင္ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားမွ စုေပါင္း၍ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ေၾကညာခ်က္အတိုင္း ကၽြႏု္ပ္တို႔အေနျဖင့္ စည္းကမ္းဥပေဒ ပ်က္ကြက္ခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံ႔၀န္ထမ္းတစ္ဦးအား ပုဂၢိဳလ္ေရးဆန္ဆန္ ကာကြယ္လိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ အလ်ဥ္းမရိွဘဲ ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္ကို ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ေစရန္သာ ရည္ရြယ္ေၾကာင္း ထပ္မံအသိေပးပါသည္။ ၂၀၁၃ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၃၀ရက္ ပါ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ႐ွင္းလင္းခ်က္သည္ ႏိုင္ငံ၀န္ထမ္းဥပေဒပါ ပုဒ္မမ်ား၊ ဝန္ထမ္းက်င့္ဝတ္ပါ အခ်က္မ်ားကို အေျခခံကာ ႐ွင္းလင္းထားျခင္း မ႐ွိဘဲ၊ ျဖစ္စဥ္အေပၚအေျခခံကာ အကြက္ခ် အမႈဆင္ ရွင္းလင္းထားျခင္းမ်ွသာ ျဖစ္သည္ကို သံုးသပ္ေတြ႕႐ိွရပါသည္။
၄။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ႐ွင္းလင္းခ်က္မ်ားကို ေအာက္ပါအတိုင္း သံုးသပ္ပါသည္။
(က) နဂိုမူလစြဲခ်က္တင္ထားေသာ အခ်က္ (၃) ခ်က္ကို ေမွးမိွန္ေစကာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အမႈဆင္၍ ရွင္းလင္းထားျခင္း၊
(ခ) ၂၀၁၃ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုလြႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက လက္မွတ္ေရးထိုး ထုတ္ျပန္ထားေသာ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္းဥပေဒ အခန္း ၄ အပုိဒ္ ၁၁ (ဍ) ပါ ႏိုင္ငံ႔ဝန္ထမ္း၏ ခံစားခြင့္၊ ဆံုး႐ႈံးနစ္နာမႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ တင္ျပခြင့္၊ ႐ွင္းလင္းထုေခ်ခြင့္ႏွင့္ အယူခံခြင့္ စေသာအခ်က္မ်ားကို စြပ္စြဲခံရသူ ဆရာမေဒၚစိုးစိုးခိုင္အား လံုေလာက္စြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခြင့္ကို လစ္လွ်ဴ႐ႈ၍ လိုရာကို ဆြဲယူထားျပီး တစ္ဘက္သတ္႐ွင္းလင္းထားျခင္း၊
(ဂ) တရား၀င္ေဆးကုသခြင့္လက္မွတ္ရ ဆရာဝန္တစ္ဦး၏ ဂုဏ္သိကၡာတရားကို ထိပါးေျပာဆိုထားျခင္း၊
(ဃ) ၂၀၁၃ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၃၀ရက္ ႏိုင္ငံပိုင္ ျမန္မာ႔အလင္းသတင္းစာပါ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ားသည္ စြပ္စြဲခံရသူကို မူလထုတ္ျပန္ထားခဲ႔ေသာ ထုတ္ျပန္စာမ်ားပါ ရက္စြဲ၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲမႈမ်ား ႐ိွေနျခင္း။
(င) စြပ္စြဲခံရသူ၏ ဝန္ထမ္းဘဝကို နာလန္မထူ အညြန္႔တံုးေစမည့္အခ်က္မ်ားျဖင့္ ဆံုးျဖတ္႐ွင္းလင္းထားသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံ႔ ဝန္ထမ္းဥပေဒအပိုဒ္ ၅၄ ပါ ဝန္ထမ္းအား ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္သည့္ အခါ (က) ပညာေပး ျပဳျပင္ေရးႏွင့္ စည္ကမ္းထိန္းသိမ္းမႈ ထိေရာက္ေရးတို႔ကို ဦးတည္ခ်က္ထားရမည္ဟူေသာအခ်က္ႏွင့္ (ခ) ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ရမည္ဟူေသာအခ်က္တို႔ႏွင့္ ေသြဖီေနျခင္း။
(စ) စြပ္စြဲခံရသူသည္ ေက်ာင္းခ်ိန္ေနာက္က် ေရာက္႐ိွျခင္း ၄၃ ရက္႐ိွခဲ႔သည္ဟု ေဖာ္ျပပါ႐ိွေသာ္လည္း မူလစြဲခ်က္တင္ရာတြင္ ဤအခ်က္ကို ထည့္သြင္းထားျခင္း မရိွသကဲ႕သို႔ ထို ၄၃ ရက္ကာလ ေက်ာင္းခ်ိန္ေနာက္က် ေရာက္႐ိွျခင္းကို ႏိုင္ငံ႔ ဝန္ထမ္းဥပေဒအခန္း ၁၁ အပိုဒ္ ၅၃ (က) ပါ စာျဖင့္ သတိေပးျခင္းဟူေသာအခ်က္ကို သက္ဆိုင္ရာေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမွ လုပ္ေဆာင္ရန္ ပ်က္ကြက္သည္ကို ေဖာ္ျပထားမႈ မရိွျခင္း။
၅။ ထို႕ေၾကာင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ အေရးယူအျပစ္ေပးမႈသည္ ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္ မွ်တမႈ လုံး၀ မရိွဘဲ လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကို လြန္ကဲစြာ အသုံးျပဳခဲ့သည့္အျပင္ ဒီမိုကေရစီေဖာ္ေဆာင္ေရး၏ အေျခခံျဖစ္ေသာ တရားမွ်တမွႈ၊ သာတူညီမွ်မွႈ စသည့္အခ်က္မ်ားကို အေျခခံ ဆံုးျဖတ္ထားျခင္း မရွိေသာၾကာင့္ အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ပါေၾကာင္း ထပ္မံအသိေပး အေၾကာင္းၾကားပါသည္။
၆။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားအေနျဖင့္ လုပ္သက္အားျဖင့္ (၁၈) ႏွစ္ရိွၿပီျဖစ္ေသာ သင္ၾကားေရးအေတြ႔အႀကဳံ ျပည့္၀ေသာ ဆရာမတစ္ဦးအား လြန္ကဲစြာ အေရးယူအျပစ္ေပးျခင္းေၾကာင့္ အခ်ီးႏွီးဆုံးရႈံးရျခင္းသည္ ကာယကံရွင္၏ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုင္ရာ နစ္နာဆုံးရႈံးမႈသက္သက္ဟု မမွတ္ယူဘဲ ဒီမိုကေရႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ၾကီးမားေသာ အဟန္႕အတားျဖစ္ေစသည္ဟု ယူဆပါသည္။ ထို႕အျပင္ ႏိုင္ငံအတြက္ မရိွမျဖစ္ လုိအပ္သည့္ လူစြမ္းအား မ်ဳိးဆက္သစ္ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပညာေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းတစ္ခုလုံးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္တစ္ခုလုံးအတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း ႀကီးမားေသာ ဆုံးရံႈးမႈကို ျဖစ္ေစသည့္ လုပ္ေဆာင္မႈဟု အေလးအနက္ ယူဆပါေသာေၾကာင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလုံးအား စိတ္ေစတနာအရင္းခံျဖင့္ လက္ေတြ႕က်က် ခ်ဥ္းကပ္ေျဖရွင္းေပးပါရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္ပါသည္။
၇။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမအသင္းမ်ားအေနျဖင့္ ျဖစ္စဥ္တစ္ရပ္လုံးအား ေျပလည္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ဥပေဒႏွင့္အညီ လိုအပ္သည့္ နည္းလမ္းေပါင္းစုံ အသုံးျပဳသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ လိုအပ္ပါက ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားရန္ အသင့္ရိွပါေၾကာင္း အသိေပးအေၾကာင္းၾကား ထုတ္ျပန္လိုက္ပါသည္။
တကၠသိုလ္ဆရာ/ဆရာမမ်ားအသင္း - ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္၊ ဒဂုံတကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ရန္ကုန္အေနာက္ပိုင္းတကၠသိုလ္၊ မႏၱေလးတကၠသိုလ္မ်ား (မဟာေအာင္ေျမၿမိဳ႕နယ္)။
No comments:
Post a Comment