Monday, February 17, 2014

“ကိုယ္႔ေဒသအလိုက္ ကိုယ္ယံုၾကည္တာ ကိုယ္ကိုးကြယ္ေနထိုင္ၾကၿပီး တတိုင္းတၿပည္လံုုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ကိစၥၾကီးမ်ိဳးမွာ ညီညီညြတ္ညြတ္ လုပ္ၾကရင္ ဒါဟာ တစ္မ်ိဳးတည္းလို႔ ယူဆရမွာပဲ ….. “

“ကိုယ္႔ေဒသအလိုက္ ကိုယ္ယံုၾကည္တာ ကိုယ္ကိုးကြယ္ေနထိုင္ၾကၿပီး တတိုင္းတၿပည္လံုုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ကိစၥၾကီးမ်ိဳးမွာ ညီညီညြတ္ညြတ္ လုပ္ၾကရင္ ဒါဟာ တစ္မ်ိဳးတည္းလို႔ ယူဆရမွာပဲ ….. “

ပင္လံုညီလာခံ ညစာထမင္းစားပြဲၾကီး၌ ေျပာႀကားခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ မိန္႔ခြန္းစကား။

ယခု အစည္းအေ၀းၾကီးမွာ ရာထူးအားၿဖင္႔ ကြၽန္ေတာ္အၾကီးဆံုးၿဖစ္ေသာ္လည္း အသက္အားၿဖင္႔ အငယ္ဆံုးၿဖစ္ပါတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္ဒီကို ေရာက္လာတဲ႔ ကိစၥ နားလည္တာ တစ္ခုပဲရွိပါတယ္။ ဘာလဲဆိုရင္ ဗမာၿပည္ လြတ္လပ္ေစခ်င္တယ္၊ ညီညြတ္ေစခ်င္တယ္၊ ဒီဟာပါပဲ။ တိုင္းၿပည္လြတ္လပ္ေအာင္ ညီညြတ္ေအာင္ ၾကီးပြားေအာင္ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုတာကို လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၁၀-ႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ၾကိဳးစားလာခဲ႔ပါတယ္။ ေနာက္လဲ ၾကိဳးစားပါဦးမယ္၊ လံုးလံုးလြတ္လပ္တဲ႔ ကိစၥ ၿပီးၿပတ္သည္အထိ ၾကိဳးစားပါမယ္။

တစ္ခုနားလည္ထားၾကဖို႔အခ်က္က ယခုေခတ္ကမၻာၾကီးအေၿခအေနမွာ ဘယ္ တိုင္းၿပည္မဆို ကိုယ္႔တိုင္း ၿပည္တၿပည္တည္း အထီးထီးေနႏိုင္တဲ႔အေၿခမ်ိဳး မရႏိုင္ၾကဘူး၊တစ္ၿပည္ႏွင္႔တစ္ၿပည္ ေပါင္းစပ္အမွီသဟဲရွိမွ ေနႏိုင္ၾကမယ္ဆို တဲ႔ အခ်က္ပါပဲ။

ေနာက္တစ္ခ်က္က လူမ်ိဳးေရးအေၾကာင္းကို ေၿပာလိုပါတယ္။ လူမ်ိဳးေရးဆိုတာမွာလည္း ေရွးေခတ္က ဟစ္ေအာ္လာၾကတဲ႔ (အမ်ိဳး - ဘာသာ - သာသနာ - ပညာ) ဆိုတဲ႔ စကားမ်ိဳးကို လက္ကိုင္အသံုးၿပဳလို႔ မလံုေလာက္ေတာ႔ဘူး။ အမ်ိဳးဆိုရာမွာ ဘယ္လိုအမ်ိဳးကို တည္ရမလဲ၊ ဗမာ၊ ကရင္၊ ကခ်င္၊ ခ်င္းႏွင္႔ အၿခားအမ်ိဳးမ်ားလည္းရွိေသးတယ္၊ အၿခားႏိုင္ငံမ်ားကိုု ၾကည္႔လိုက္ရင္ ဗမာၿပည္မွာလို တိုင္းရင္းသား အမ်ားရွိတာကို ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။

တရုတ္ၿပည္၊ ဂ်ပန္ၿပည္ႏွင္႔ ရုရွားၿပည္တို႕မွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ အေမရိကန္ၿပည္မွာ အဂၤလိပ္စကားကို ေၿပာၾကေသာ္လည္း အဂၤလိပ္၊ အီတလီစတဲ႔ လူအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ စုေပါင္းၿပီး လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးၿဖစ္ေအာင္ ထူေထာင္လ်က္ သူတို႔ ကိုယ္ကို အေမရိကန္လို႔ ဆိုၾကတာပဲ။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ လူမ်ိဳးေရးအားၿဖင္႔ၾကည္႕လွ်င္ အမ်ိဳးတမ်ိဳးတည္းကို လိပ္ခဲတည္းလည္းစြဲၿပီး ယူဆလို႔ မၿဖစ္ႏုိင္ေတာ႔ဘူး၊ ဘာသာစကားပင္ တူေသာ္လည္း လူမ်ိဳး ၿခားနားမွဳလည္း ရိွပါတယ္။ ဘာသာမတူ ေသာ္လည္း လူမ်ိဳးသီးၿခားၿဖစ္ေနတာလည္း ရွိပါတယ္။ ဥပမာ - အေမရိကန္ကို ၾကည္႔လွ်င္ လူတစ္မ်ိဳး ၿဖစ္ေသာ္လည္း ဘာသာစကားတူပါတယ္။ ရုရွားၿပည္မွာဆိုရင္ ဘာသာစကား အမ်ိဳးေပါင္းမ်ားစြာ ကြဲၿပားေသာ္လည္း လူမ်ိဳးကေတာ႔ တစ္မ်ိဳးတည္း ၿဖစ္ပါတယ္။ သာသနာဆိုတာကေတာ႔ ကိုယ္ကိုးကြယ္ခ်င္တဲ႔ ဘာသာ၊ သာသနာကို ကိုးကြယ္ႏုိင္ၾကတာပဲ။ ဗမာၿပည္မွာ လူမ်ားစုက ဗုဒၶဘာသာၿဖစ္ေပမယ္႔ ခရစ္ယာန္ဘာသာ ကိုးကြယ္သူ၊ မဟာေမဒင္ ကိုးကြယ္သူ၊ နတ္ကိုးကြယ္သူ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတာပဲ။ ဒီေတာ႔ ဒါေတြကို စြဲၿပီး လူမ်ိဳးေရး တရားလုပ္လို႔ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူး။

စစ္ၾကီးအတြင္းက ကြၽန္ေတာ္ စစ္၀န္ၾကီးလုပ္တုန္းမွာ ကရင္အမ်ိဳးသားတပ္ရင္း စြဲ ဖြဲ႔တဲ႔အခါမွာ ထမင္းစားပြဲတစ္ခုမွာ ကရင္စစ္သားတစ္ေယာက္က လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ဖို႔ေၿပာတဲ႔အခါမွာ (ဗမာက ဖဲရိုက္ - ကရင္က ငါးမွ်ား ) ဆိုတာလို အတူတူပါပဲလို႔ ေၿပာတာကို သတိရမိပါတယ္။ ကိုယ္႔ေဒသအလိုက္ ကိုယ္ယံုၾကည္တာ ကိုယ္ကိုးကြယ္ေနထိုင္ၾကၿပီး တတိုင္းတၿပည္လံုုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ကိစၥၾကီးမ်ိဳးမွာ ညီညီညြတ္ညြတ္ လုပ္ၾကရင္ ဒါဟာ တစ္မ်ိဳးတည္းလို႔ ယူဆရမွာပဲ။

အခ်င္းခ်င္း သေဘာကြဲလြဲမွဳမ်ိဳး ဆိုတာကေတာ႔ နည္းနည္းပါးပါး ေတာ႔ရွိ မွာပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူတစ္ပါးႏိုင္ငံက ကိုယ္႔ႏိုင္ငံကို လာေရာက္ေစာ္ကားလို႔ အသက္ကိုစြန္႕ၿပီး မေလွ်ာ႔
ကာကြယ္တုိက္ခိုက္ၾကတာမ်ဳိးကေတာ႔ အားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ႔ အလုပ္မ်ိဳးၿဖစ္တာပဲ၊ တုိက္ခိုက္ၾကတဲ႔အခါမွာလည္း စစ္ေသနာပတိဟာ ကရင္ ၿဖစ္ရင္လည္း ၿဖစ္မယ္၊ ခ်င္း ကခ်င္ၿဖစ္ရင္လည္း ၿဖစ္မယ္၊ ဘယ္သူၿဖစ္ၿဖစ္ တစ္မိန္႔ထဲ လုိက္နာၾကရမွာပဲ။

တစ္တိုင္းၿပည္လံုး ၾကီးပြားေစခ်င္ရင္ လူအားေငြအားပစၥည္းအားနဲ႔ စုေပါင္းၿပီး အင္တိုက္အားတိုက္ လုပ္ႏိုင္မွ အက်ိဳးခံစားခြင္႔ ရွိၾကမွာပဲ။ ဗမာက တစ္မ်ိဳး၊ ကရင္က တစ္ဖံု၊ ရွမ္းကခ်င္ ခ်င္းတို႕က တၿခား အကြဲကြဲအၿပားၿပား လုပ္ေနၾကရင္ၿဖင္႔ အက်ိဳးရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ စုေပါင္းလုပ္ၾကမွသာ အက်ိဳး ရွိႏိုင္မယ္။ လုပ္ၾကည္႔မွလည္း အက်ိဳးရွိေၾကာင္း သိႏိုင္မယ္။ ပထမေတာ႔ က်ဳပ္တို႔ အဆင္းရဲခံရမယ္။ ယခုအခါ အဂၤလန္ၿပည္မွာ အစားအေသာက္၊ အ၀တ္အထည္မ်ားမွ စလို႔ အေတာ္ ေခြၽတာၿပီး အဆင္းရဲ ခံေနၾကတယ္။ ဒါ ဘာလဲ ဆိုရင္ တစ္ၿပည္လံုးအတြက္ အက်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ ေနၾကတာၿဖစ္တယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး ခရီးေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ တစ္ခုထားဖို႔ နားလည္ေစ ခ်င္တာက အင္ဒိုခ်ိဳင္းနား၊ အင္ဒိုနီးရွား စတဲ႔ အေရွ႔ဘက္ ႏိုင္ငံမ်ား စုေပါင္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ႔အား ၿဖစ္တယ္။ အဲဒီအားမ်ိဳးရွိရင္ေတာ႔ ကမၻာ႔ထိပ္တန္း အေၿခဆိုက္ေရာက္ႏိုင္မွာပဲ။

ေနာက္ဆံုုး က်ဳပ္ေၿပာခ်င္တာက အဂၤလိပ္နဲ႔ က်ဳပ္တို႔ဟာ (ကြၽန္နဲ႔သခင္) ဘ၀မ်ိဳးတြင္ မတည္႔ႏိုင္ၾကေပမယ္႔ လြတ္လပ္တဲ႔ဘ၀မ်ိဳးၿဖစ္ရင္ မိတ္ေဆြအၿဖစ္ ခ်စ္ခင္ၾကလိမ္႔မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင္႔မိပါတယ္။

ဗိုလ္ခ်ဴပ္ေအာင္ဆန္း - ၁၉၄၇။


No comments: